Gemert in Zuid-Limburg op jacht naar eerste driepunter

16 september 2020

Gemert stapt zondagmorgen in de bus naar Heerlerheide (gemeente Heerlen) voor het treffen met Groene Ster. De zwartwitten gaan op sportpark Pronsebroek op jacht naar de eerste zege van het seizoen. De ervaringen in het verleden leren ons echter dat dit gemakkelijker gezegd dan gedaan is.

Groene Ster en Gemert, beide voor het tweede jaar actief in de derde divisie, kennen weinig geheimen voor elkaar. De ploegen komen elkaar al jarenlang tegen en zijn inmiddels goede bekenden van elkaar geworden. De krachtsverschillen zijn meestal klein en de duels worden altijd op het scherp van de snede afgewerkt, waarbij de details meestal de doorslag geven.

De ploeg van trainer Maurice Verbunt, die al sinds de zomer van 2017 aan het roer staat in Heerlerheide, kende de afgelopen zomer veel mutaties, De meest in het oog springende transfer is waarschijnlijk die van middenvelder Josiemar van de Werp, die overkwam van tweede divisionist ASWH. Uiteraard is ook mister Groene Ster Maikel van Kesteren nog van de partij. De aanvoerder is inmiddels bezig aan zijn 14e!!! seizoen op Pronsebroek.

Groene Ster begon het seizoen twee weken gelden met een 1-0 zege op debutant JOS Watergraafsmeer. Afgelopen zondag werd in Beverwijk met 3-1 verloren bij DEM. Drie punten uit twee wedstrijden dus. Gemert startte met een nederlaag bij Hercules en een gelijkspel afgelopen zondag thuis tegen Quick leverde de zwartwitten een punt en een voorlopige 15e plaats op de ranglijst op. Reinald Boeren en zijn mannen kunnen echter hoop putten uit de tweede helft tegen Quick, toen Gemert, dat op zes plaatsen gewijzigd was ten opzichte van het basisteam van vorig seizoen, de Hagenaars hun wil oplegden.

Zowel Gemert als Groene Ster kan bij een overwinning een mooie sprong op de ranglijst maken. De belangen zijn dus groot en het zal zondag ongetwijfeld weer een boeiend treffen worden in de Zuid-Limburgse heuvels.

Het duel begint zondagmiddag op het klassieke tijdstip van 14.30 uur.