Gemert voor eigen publiek tegen Dongen

25 augustus 2021

Aanstaande zondag presenteert het vernieuwde Gemert zich voor de eerste keer in competitieverband aan het thuispubliek. Tegenstander is vv Dongen.

De ploeg uit het gelijknamige dorp onder de rook van Tilburg mogen we met een gerust hart een goede bekende van onze ploeg noemen. Gemert en Dongen vochten in het verleden vooral in de hoofdklasse B menig robbertje met elkaar uit. De ‘gele kanaries’ promoveerden in het seizoen 2016/2017 naar de derde divisie en sinds de promotie in 2019 van Gemert komen de ploegen elkaar ook daar weer tegen.

Vooral aan de laatste ontmoeting op 4 oktober van het vorig jaar zullen onze zwartwitten met veel plezier terugdenken. Gemert zegevierde in Dongen door een hele late treffer van Willem den Dekker met 0-1. Het betekende de eerste overwinning van het nog prille seizoen 2020/2021 voor onze zwartwitten.

Minder tevreden zal Gemert terugdenken aan afgelopen weekend, toen de ploeg verzuimde om de volle winst mee te nemen uit Hoogland, 2-2. Ook Dongen kwam in het openingsweekend niet verder dan een gelijkspel, op eigen veld werd het tegen het Amsterdamse JOS Watergraafsmeer 1-1.

Voor zowel Gemert als Dongen zondag dus een nieuwe kans op de eerste driepunter van het seizoen. Voor eigen aanhang komen er bij Gemert altijd extra krachten los. Het verleden heeft ons echter geleerd dat Dongen een niet te onderschatten tegenstander is.

Een wedstrijd derhalve waar u zich als trouwe volger van onze club op kunt verheugen. U bent van harte uitgenodigd om het zelf mee te komen maken.

De aftrap op sportpark Molenbroek is op het gebruikelijke tijdstip van 14.00 uur. Voorlopig blijft het nodig om vooraf een gezondheidsverklaring in te vullen. Alle details én de mogelijkheid om het document te downloaden, vindt u in dit bericht.

Seizoenkaarthouders kunnen dit seizoen met hun kaart van vorig jaar naar binnen. Hier leest u daar alles over.

Graag tot zondag!