Woensdagavond bekerclash Gemert-Urk

20 september 2022

Met de memorabele confrontaties tegen TEC, Staphorst en ADO Den Haag nog vers in het geheugen maken we ons weer op voor een heerlijk bekeravondje. Woensdag ontvangt Gemert in de tweede voorronde van de KNVB-beker sv Urk. De inzet is een plek in het hoofdtoernooi.

Avondwedstrijden – en dan vooral bekerduels –  hebben altijd iets magisch op sportpark Molenbroek. Het kunstlicht vermengd met het steevast in groten getale opgekomen publiek zorgen dan voor een geweldige entourage, waarin onze ploeg al vaak boven zichzelf uit wist te stijgen.

Het heeft de ploeg inmiddels de status van cupfighters opgeleverd.

In 2018 werd het hoofdtoernooi bereikt en kwam Feyenoord uit de koker rollen. Wat een mooi avontuur was dat! En ook vorig jaar werd de voorronde overleefd dankzij een overwinning op tweededivisionist TEC uit Tiel (3-1). In de eerste ronde van het hoofdtoernooi werd derdedivisionist vv Staphorst verslagen (0-3), waarna de missie uiteindelijk strandde tegen ADO Den Haag. De profs moesten daar wel al hun kanonnen, die aanvankelijk rust hadden gekregen, voor in stelling brengen, 4-2.

Woensdag staat Gemert dus voor eigen publiek in een alles-of-nietswedstrijd tegen sv Urk. De ploeg uit het bekende vissersdorp aan het IJsselmeer werd afgelopen seizoen kampioen in de hoofdklasse en had dit seizoen een alleraardigste kennismaking met de derde divisie. De Urkers gingen voortvarend van start en waren zelfs even koploper. Inmiddels is de ploeg wat teruggevallen, maar de vijfde plaats betekent nog altijd een prima debuut in de zaterdag-derde divisie.

Zowel Gemert als Urk kende geen al te beste generale voor de bekerclash. Gemert liep zondag bij usv Hercules tegen een zware nederlaag aan, 4-1. Urk verloor zaterdag op eigen veld tegen Harkemase Boys met 0-3.

Toch zegt het allemaal weinig over de wedstrijd van woensdag. Bekerwedstrijden staan immers volledig op zichzelf en kunnen onvermoede krachten losweken bij spelers. Zeker is dat de belangen groot zijn. Immers: een ticket voor het hoofdtoernooi van de KNVB-beker is voor iedere amateurvereniging een hoofdprijs.

Een wedstrijd die u als trouwe volger van onze ploeg dan ook niet mag missen. Hoewel het een bekerwedstrijd betreft hebben alle leden en seizoenkaarthouders woensdag gratis toegang op vertoon van het lidmaatschapskaartje/seizoenskaart. Een geste van de club, die hoopt alle supporters woensdag te mogen begroeten langs de lijn om onze zwartwitten naar de volgende ronde te loodsen.

Voor de jeugd: houdt rekening met de regels omtrent vuurwerk en fakkels. Het afsteken daarvan is ten strengste verboden. Lees er hier meer over.

Tot woensdag!