Gemert voor eigen publiek tegen TOGB

24 augustus 2023

Gemert kende met een 0-2 zege bij titelkandidaat TEC een uitstekende competitie-ouverture. Aanstaande zondag hopen de zwartwitten thuis tegen TOGB deze goede start een passend vervolg te geven in de eerste competitiewedstrijd voor eigen publiek.

Sportvereniging TOGB (Tot Ons Genoegen Berkel), opgericht op 28 oktober 1928, is een omnisportvereniging uit Berkel en Rodenrijs. Anno 2023 bestaat de club uit vier takken: voetbal, handbal, tennis en biljarten.

Vorig seizoen beleefde de ploeg, die sinds deze zomer onder leiding staat van trainer Jonathan Jonk, een prima debuut in de derde divisie. Met 49 punten eindigden de Zuid-Hollanders op een keurige achtste plaats, drie plekken hoger dan onze zwartwitten.

Met de danig vernieuwde selectie tankte Gemert afgelopen weken vertrouwen. Voor de overwinning in Tiel werd in Utrecht bij Kampong de laatste voorronde van het KNVB Bekertoernooi bereikt. Hierin speelt Gemert op 20 september in Noordwijk tegen SJC om een plek in het hoofdtoernooi.

TOGB werd in de eerste voorronde uitgeschakeld door IJsselmeervogels – in Spakenburg werd het 2-1 – en gaat in Gemert op zoek naar de eerste competitiepunten. In de eerste speelronde werd zondag op eigen veld enigszins ongelukkig verloren van OJC Rosmalen (0-1).

Het zijn uitslagen die helemaal niets zeggen over komende zondag. Zeker in zo’n beginfase is het boeiend om te zien hoe de krachtsverhoudingen in de nieuwe derde divisie – nu met zaterdag- en zondagclubs gemengd – uit gaan pakken. Gemert zal op sportpark Molenbroek gaan proberen om het beste uit zichzelf naar boven halen tegen een opponent waartegen het vorig seizoen twee keer het onderspit delfde.

Hopelijk bent u erbij zondag als onze jongens om 14.00 aftrappen. Speciaal voor onze supporters: graag aandacht voor extra ordemaatregelen die van kracht zijn geworden met ingang van dit seizoen. In dit bericht lees je er alles over.

Graag tot zondag!