Zwaargehavend Gemert struikelt ook bij UNA

5 oktober 2022

De gifbeker voor Gemert is nog niet leeg. De ploeg incasseerde in het midweekse duel met UNA opnieuw een nederlaag. Het werd – net als zondag in Rosmalen – 1-0.

Gemert zit in een dal en dat kan niet los gezien worden van de personele problemen in de selectie van Reinald Boeren. Woensdagavond op sportpark Zeelst kon de oefenmeester geen beroep doen op Ralf Kemper (wel op de bank), Jasper Waalkens, Safa Kizir, Kianu Verlinden en Erwin van den Broek. In principe allemaal (potentiële) basisspelers.

Dan moet er gepuzzeld worden. Zo stond Bram Jacobs woensdagavond als linksback geposteerd. Op het middenveld was er plekje ingeruimd voor O23-captain Mike van Zutphen en voorin hadden zowel Wout Barten als T-Shawn Illidge een basisplaats.

Dat pakte aanvankelijk helemaal niet slecht uit. De eerste helft mondde uit in een schaakspel zonder veel dreiging voor beide doelen. Voor Gemert mocht dat als compliment gelden; de ploeg die zo kwetsbaar was tegen Hercules en ADO’20 oogt weer stabieler. Woensdag was de organisatie in ieder geval dik in orde. De volgende stap is dat Gemert wat vaker de tanden laat zien. Aanvallend was het ook woensdagavond te onmachtig.

Bij rust stond het in Zeelst nog 0-0 en mocht Gemert nog volop hopen. UNA was voetballend wel dominant, maar de Gemertse verdediging, waarin Joey Verhoeven ook al niet helemaal fit was, gaf nauwelijks iets weg.

Waar iedereen in de rust op rekende, gebeurde ook. UNA schroefde het tempo ietwat op en probeerde Gemert nog wat meer terug te drukken. Het leidde in de 51e minuut tot de eerste (!) uitgespeelde kans van de wedstrijd. De inzet van UNA-routinier Rob van Boekel werd gekeerd door Stefan Tielemans.  Aan de andere kant was Jorzolino Falkenstein even kansrijk, maar de aanvaller kreeg niet de gelegenheid om lekker uit te halen.

In de 66e minuut moest de sterk opererende Gemertse verdediging toch buigen. Het was pas de tweede kans van de wedstrijd. Noël van Gerven kopte de bal bij een indraaiende voorzet binnen bij de tweede paal, Stefan Tielemans kansloos latend: 1-0.

Was de Veldhovense voorsprong verdiend? Zeker, UNA was beter en dwong het zelf af, maar Gemert kan op dit moment ook niet rekenen op de steun van Vrouwe Fortuna om uit het dal te geraken.  Een puntje – al dan niet terecht – had het Gemertse gemoed goed gedaan, maar het mocht niet zo zijn.

Reinald Boeren probeerde met meerdere wissels om nog iets te forceren. Bram Jacobs ging als breekijzer naar de frontlinie. Ralf Kemper kwam voor het laatste kwartier in het veld. Je zag de Zeelster verdediging meteen even zenuwachtig worden van de goaltjesdief, maar echte kansen kwamen er niet meer. Zo deed de wedstrijd een beetje denken aan die van zondag tegen OJC, toen ook één tegentreffer uiteindelijk het verschil maakte.

Voor Gemert was het de vierde nederlaag op rij in de competitie. De ploeg snakt naar een goed resultaat en krijgt daartoe zondag alweer een nieuwe kans. Dan komt TOGB uit Berkel en Roderijs, nieuwkomer in de Derde Divisie B, op bezoek op sportpark Molenbroek. Hopelijk kan het tij met de steun van het thuisploeg gekeerd worden.

GEMERT: Tielemans; Brugmans, Meyssen, Verhoeven, Jacobs; Van Zutphen (82. Ben Rouba), Zwanen (82. Oerlemans), Lammers; Falkenstein (76. Kemper), Barten (68. Kourouma), Illidge (68. Michels).