Zonnige afsluiting van Voetbaldagen 2021

6 mei 2021

De Voetbaldagen 2021 zitten erop. De negentig deelnemers maakten er een mooie afsluitende dag van, voor het eerst onder een lente-zonnetje, nog altijd heel bescheiden, maar na twee dagen van wind en regen voelde het weldadig.

Ondanks alle coronabeperkingen en het soms slechte weer kunnen we toch weer terugkijken op een heerlijk voetbalfeest. Vol met technische trainingen, wedstrijden, spelletjes en natuurlijk de zeskamp op woensdagmiddag.  Het zijn intensieve dagen, zowel voor de vrijwilligers als voor de deelnemers, maar we kijken er weer met met veel plezier en voldoening op terug.

Na de eredivisie op dinsdag en de Super League op woensdag stond de donderdag in het teken van het EK, met negen landenteams. Zoals altijd op de ochtend van de laatste dag stond het afwerken op doel centraal; voor de meeste voetballers de favoriete bezigheid. Ook werden de voorrondes van de penaltybokaal afgewerkt. ’s Middags werd er een mini-EK afgewerkt. Ook na drie dagen was het fanatisme en de gretigheid bij de onvermoeibare spelers nog groot.

De middag werd afgesloten met de finale van het penaltyschieten. De winnaars van de voorrondes mochten strafschoppen nemen tegen de twee talentvolle jeugdkeepers Daan Kersten en Rick Lammerts. De winnaars waren Bram Cox (onder 12/13, Koen van Deursen (onder 9/10) en Huub van der Mars (O11); gefeliciteerd heren!

Bij het afscheid kregen alle negentig deelnemers een certificaat als aandenken aan de Voetbaldagen, samen met iets lekkers.

We willen alle deelnemers, teambegeleiders en andere vrijwilligers hartelijk bedanken voor alle inzet en enthousiasme en hopen jullie terug te zien bij de volgende editie van de Voetbaldagen! Kijk voor vele foto’s in het album op de site. Ook van de eerste dag en de tweede dag.