Zondag kraker op sportpark Molenbroek: Gemert-GVV Unitas

13 november 2018

Komende zondag staat er een topper op het programma voor Gemert. De nummer drie van de ranglijst ontvangt de nieuwe koploper, GVV Unitas. Een wedstrijd om naar uit te kijken voor de Gemertse aanhang!

Gemert liet twee weken geleden in Uden de kans op de eerste periodetitel liggen. Door de nederlaag tegen UDI  (2-1) liep Gemert niet alleen de eerste periodetitel mis maar moest het ook de eerste plaats afstaan aan GVV Unitas. Komende zondag krijgen de zwartwitten derhalve al heel snel de gelegenheid om een en ander recht te zetten.

Unitas is afkomstig uit Gorinchem en werd op 19 april 1898 opgericht. Een club met een grote historie dus. De Zuid-Hollanders promoveerden in het seizoen 2016/2017 na 7 jaar tweede klasse naar de eerste klasse. Vorig seizoen greep de ploeg in haar eerste jaar in de eerste klasse B gelijk de titel en promoveerde meteen door naar de hoofdklasse.

Ook in de hoofdklasse doen de mannen van trainer Rick Adjei van zich spreken. Vanaf de start doen ze mee om de bovenste plaatsen. De manier waarop de roodwitten twee weken geleden de eerste periodetitel binnensleepten sprak boekdelen: er werd met 0-4 gewonnen tegen Groene Ster, toch ook een van de topploegen in de hoofdklasse B.

Gemert spoelde de nare nasmaak van het verlies in Uden twee dagen later weg met een prima oefenzege tegen derdedivisionist JVC Cuijk (4-2) en genoot omdat het was vrijgeloot in de tweede ronde van de districtsbeker vervolgens van een vrij weekend. De mannen van Reinald Boeren hebben zich dan ook optimaal kunnen voorbereiden op de kraker van komende zondag. Overigens kende de zure middag in Uden twee weken geleden ook nog een lichtpuntje, omdat Joost Habraken na langdurig blessureleed aan de knie zijn rentree maakte, wat de selectie van Gemert weer een extra kwaliteitsimpuls geeft.

Desondanks zal het zondag een hele kluif worden om tegen deze sterke tegenstander de punten in eigen huis te houden. Met de steun van het eigen publiek achter zich moeten onze jongens de lastige klus echter kunnen klaren.

Graag tot zondag 14.00 uur op sportpark Molenbroek.