Zondag in Gemert: kraker tegen Groene Ster

7 november 2019

Na de nederlaag van afgelopen zondag tegen Jong ADO (4-2) staat voor Gemert komende zondag de kraker tegen Groene Ster op het programma. Kunnen de zwartwitten tegen de sterke Zuid-Limburgers voor de vierde keer op rij de punten in eigen huis te houden?

Na de uitslagen van afgelopen zondag staat O.S.S.’20 stevig aan kop in de derde divisie. Achter de voor alsnog ongenaakbare koploper uit Oss worden de onderlinge verschillen echter met de week  kleiner. Bij een overwinning kan Gemert zondag een sprongetje maken op de ranglijst, maar een nederlaag betekent vrijwel zeker dat de ploeg gaat zakken.

Het dus zaak om tegen Groene Ster de punten in Gemert te houden. Geen geringe opgave voor de zwartwitten. De afgelopen weken is echter gebleken dat Gemert voor eigen publiek tot veel in staat is, want alleen koploper O.S.S’20 vertrok tot op heden met de volle buit van sportpark Molenbroek.

Groene Ster en Gemert waren vorig seizoen onderdeel van de ongemeend spannende kampioenstrijd in de Hoofdklasse B. De titel ging uiteindelijk naar Groene Ster maar Gemert wist zowel uit (0-3) als thuis (1-0) te winnen van de mannen van trainer Maurice Verbunt

De wraak van Groene Ster was echter zoet, want in maart schakelde Groene Ster Gemert uit in de achtste finales van de districtsbeker. In de reguliere speeltijd bleef het 0-0, de strafschoppen werden door de groenwitten beter genomen. Een paar maanden later won Groene Ster uiteindelijk ook de beker, en dus de dubbel in een ongekend succesvol seizoen voor de Zuid-Limburgers.

De bekerstrijd heeft Gemert en Groene Ster al vaker aan elkaar gekoppeld. Een jaartje eeder, in 2018, stonden de twee ploegen in de halve finale tegenover elkaar. Het werd een memorabele voorjaarsavond op sportpark Molenbroek, waarbij Gemert zich uiteindelijk via een late goal van Ruben Rodrigues plaatste voor de finale (en die later ook won van Wittenhorst). In 2012 won Gemert de districtsbeker door Groene Ster in de eindstrijd te kloppen. Toen betekende dat de dubbel voor Gemert.

Groene Ster vestigde vorige week nog landelijk de aandacht op zich door in de eerste ronde van het KNVB bekertoernooi eredivisieclub VVV-Venlo uit te schakelen. Een stunt van jewelste. De ploeg is nu gekoppeld aan AZ. In de competitie behaalden de Heerlenaren tot op heden net als Gemert 15 punten. Ze hadden hiervoor echter wel een wedstrijd minder nodig dan onze zwartwitten.

Het belooft ook nu weer een spannend middagje te worden, komende zondag. Een wedstrijd die u als trouwe volger van onze ploeg zeker niet mag missen. In de kantine wordt vanaf 15.00 uur het grote ‘Biergartenfest’ gehouden. Daarover leest u alles via deze link.

Graag tot zondag!