Zondag: Gemert ontvangt Baronie

29 november 2023

Na het tegenvallende gelijke spel tegen O.S.S.’20 ontvangt Gemert 1 komende zondag een andere goede bekende: Baronie uit Breda. Twee ploegen die elkaar in het verleden al vaak het vuur aan de schenen hebben gelegd.

Het had overigens weinig gescheeld of Gemert was de Baronnen dit seizoen niet tegengekomen. De groenwitten eindigden vorig seizoen als 16e en waren veroordeeld tot het spelen van play-offs. Hierin legde de ploeg het in de eerste ronde af tegen AWC. Maar omdat OFC als degradant uit de 2e divisie afzag van haar plek in de derde divisie, kreeg Baronie een herkansing. Daarin werd JOS Watergraafsmeer geklopt en redde Baronie het vege lijf.

Ook dit seizoen gaat het nog niet van een leien dakje op sportpark De Blauwe Kei. Na de thuisnederlaag tegen OJC (0-2) is de ploeg van Marco Verbeek afgezakt naar de voorlaatste plaats.

Hoog tijd dus om punten te gaan pakken, dus de ploeg zal tot de tanden gewapend aan de start verschijnen op sportpark Molenbroek. Maar dat geldt uiteraard ook voor onze ploeg. Gemert bezet nog steeds een keurige achtste stek op de ranglijst, maar twee punten uit de laatste drie duels is wel een wat magere oogst. De zwartwitten kunnen wel weer eens een zege gebruiken.

Gemert – Baronie is een affiche dat u als trouwe volger van onze club eigenlijk niet mag missen.

Dus graag tot zondag 14.00 uur!