Zondag in Gorinchem eerste van 7 finales voor Gemert

3 april 2019

Gemert verkleinde twee weken geleden de achterstand op koploper Baronie tot 5 punten. Omdat de zwartwitten nog een wedstrijd tegoed hebben, en in de laatste speelronde nog op bezoek gaan in Breda, hebben ze de titelkansen dus weer in eigen hand. Er staan voor Gemert nog 7 duels op het programma, te beginnen aanstaande zondag met de lastige uitwedstrijd tegen GVV Unitas op. De eerste van 7 finales dus voor onze ploeg.

Gemert zal zondag  op Sportpark Molenvliet moeten winnen om de kansen  in eigen hand te houden. Dit zal echter een lastige klus worden, want Unitas-trainer Rick Adjei (die volgend seizoen verkast naar tweede divisionist Kozakken Boys) heeft in Gorinchem een prima team neergezet, dat vooral thuis moeilijk te verslaan is. Met een vijfde plaats en de eerste periodetitel op zak doen de Gorinchemmers het tot nu toe uitstekend in hun eerste jaar in de hoofdklasse.

Gemert en Unitas troffen elkaar al een keer eerder dit seizoen. In november vorig jaar werd het op Sportpark Molenbroek door o.a. drie treffers van Ralf Kemper afgetekend 4-1 voor Gemert. Hoewel de zege voor Gemert terecht was, gaf de eindstand de krachtsverhoudingen niet helemaal juist weer. Ook in Gemert liet Unitas zien dat het over een goede en technisch vaardige ploeg beschikt.

Het zal dus niet makkelijk worden en Gemert zal het beste in zichzelf naar boven moeten halen zondag. Onze jongens zijn de laatste weken echter lekker op dreef en zijn op zijn best tegen ploegen die zelf ook willen voetballen, zodat ze zelf ook wat meer ruimte krijgen. Dit zal zondag zeker het geval zijn.

Beide ploegen zijn zondag namelijk alleen gebaat bij de volle winst. Gemert wil het haar kansen in eigen hand houden en Unitas dat de aansluiting met de kopgroep niet wil verliezen. Het belooft dan ook een interessante krachtmeting te worden op Sportpark Molenvliet, waar om half drie zal worden afgetrapt

Graag tot zondag in Gorinchem!