Zondag derby UDI’19-Gemert in Uden

27 september 2017

Na twee klinkende overwinningen tegen Halsteren en Juliana’31 reist Gemert zondag  (1 oktober) met een goed gevoel naar het naburige Uden voor de altijd beladen derby tegen UDI’19.

Wedstrijden tussen UDI en Gemert mogen met recht klassiekers worden genoemd in onze regio. Beide ploegen hebben een groot verleden met elkaar en vochten in het verleden menig duel op het scherp van de snede uit.

Gemert komt de laatste weken steeds beter in vorm. De ploeg laat de laatste wedstrijden leuk en aantrekkelijk voetbal zien en heeft met de nieuwkomers Jeremias Carlos David en Ruben Rodrigues duidelijk aan stootkracht en creativiteit gewonnen.

Ook de nieuwe doelman Bono Barten, die door de blessure van eerste doelman Sven van Ommeren gelijk voor de leeuwen is geworpen, heeft zich in no time ontwikkeld tot een betrouwbare stand-in. Tevens laat een aantal jongens uit de eigen opleiding zich zien. Dennis van Rooij bijvoorbeeld, de centrale verdediger die rechtstreeks vanuit de jeugd komt en de voorbije duels in de basis stond.

Zondag volgt voor de mannen van Dennis Dekkers een serieuze test als in Uden het eveneens goed gestarte UDI wacht. UDI’19/CSU staat na vier wedstrijden, waarin het twee keer won en twee keer gelijkspeelde, met 8 punten één puntje boven onze zwartwitten op de derde plaats.

De stand op de ranglijst doet er echter nog niet toe zondag. De onderlinge sportieve rivaliteit tussen de beide ploegen zal er ongetwijfeld zorg voor dragen dat ook deze editie weer bol zal staan van spanning, sensatie en hopelijk ook goed voetbal.

Graag tot zondag 14.30 uur op sportpark Parkzicht!