Zondag nieuwe clash voor Gemert: thuis tegen Blauw Geel’38

24 september 2021

Terwijl de Gemert-supporters nog volop nagenieten van de klinkende zege op TEC hebben de mannen van Reinald Boeren de focus alweer volledig gericht op zondag. Dan wacht opnieuw een duel om naar uit te kijken: de derby tegen Blauw Geel’38.

Gemert verkeert momenteel in een heerlijke flow. Niet alleen plaatste de ploeg zich woensdagavond ten koste van TEC voor het hoofdtoernooi van de KNVB-beker, ook in de competitie gaat het de zwartwitten voor de wind. Gemert is na 5 wedstrijden nog ongeslagen en won thuis van zowel Dongen als Hollandia.

Het is vanwege corona even geleden dat Gemert en Blauw Geel elkaar tegenkwamen; in september 2019 werd het op sportpark Molenbroek 1-1 door doelpunten van Jens Leijten en Ben van den Nieuwenhof. De streekgenoten zorgen altijd voor boeiende confrontaties, in een gezonde rivaliteit, met veel toeschouwers.

Daar waar Gemert het seizoen voortvarend is gestart, is Blauw Geel mede door blessures en schorsingen wat haperend begonnen. De ploeg van trainer Niels van Casteren is momenteel terug te vinden op de dertiende plaats. De Veghelnaren boekten tot dusverre goede zeges op EVV en Unitas en verloren van O.S.S.’20 en Westlandia en afgelopen zondag op eigen veld met 0-2 van ADO’20.

Een reden temeer voor Blauw Geel om er zondag vol voor te gaan in Gemert. In tegenstelling tot Gemert heeft Blauw Geel de hele week de tijd gehad om zich voor te bereiden op de clash van zondag. De zwartwitten moesten diep gaan in het midweekse bekerduel, maar zullen daarentegen veel moraal hebben gehaald uit de puike prestatie van afgelopen woensdag.

Maar een derby staat op zichzelf; blijft altijd onvoorspelbaar en zit vaak vol verrassingen. Dus het belooft zondag weer een mooie pot te worden die u als trouwe volgers van zwart-wit en blauw-geel niet mag missen.

Graag tot zondag 14.00 uur op sportpark Molenbroek!

Let op: vanwege de corona-versoepelingen die zaterdag ingaan, is voor het bezoeken van wedstrijden niet langer een registratie of corona-check nodig. Ook de anderhalve meter-regel wordt losgelaten en daarmee dus de maximum capaciteit.

Wel zijn sportverenigingen vanaf zaterdag verplicht tot controle van het QR-vaccinatiebewijs bij de kantines. Bij entree van onze kantine wordt dus zondag iedereen vanaf 13 jaar gevraagd naar de QR-code (inclusief identiteitbewijs). Indien u geen smartphone hebt, kunt u de code ook uitprinten en tonen. Voor het terras is geen code nodig.