Zondag derby rksv Nuenen-Gemert

5 oktober 2018

Het zijn heerlijke weken voor Gemert en haar supporters. Afgelopen zondag won Gemert tegen Groene Ster alweer haar vierde competitiewedstrijd op rij. De mannen van Reinald Boeren klommen door deze zwaarbevochten zege op naar een (gedeelde) 2e plaats. De achterstand op koploper rksv Halsteren, waarvan in de openingswedstrijd nog met 2-1 werd verloren, is inmiddels teruggebracht tot slechts een punt.

De supporters en de vaste volgers van de ploeg zullen deze dagen dan ook wel eens terugdenken aan vorig jaar rond deze tijd, toen de zwartwitte brigade ook een indrukwekkende serie van zeven overwinningen op rij neerzetten.

Zover is het op dit moment echter nog lang niet. Aanstaande zondag (7 oktober) staat voor Gemert de derby tegen rksv Nuenen in op het programma, een wedstrijd waarin Gemert het traditioneel moeilijk heeft. Vorig seizoen verloor Gemert na een geweldige eerste periode nog met 2-1 op Sportpark Oude Landen.

Nuenen is onder leiding  van de afgelopen zomer op het oude nest teruggekeerde trainer Jan Poortvliet goed aan het seizoen  begonnen. De  groenwitten begonnen met 2 winstpartijen tegen IFC en Meerssen. Uit bij UDI werd vervolgens de eerste nederlaag geleden, waarna op eigen veld  knap gelijk gespeeld werd tegen het sterke Halsteren, 1-1.  Vorige sleepte Nuenen in Leidschendam in de lastige uitwedstrijd tegen RKAVV een knappe 0-1 zege uit het vuur.

Alle ingrediënten zijn dan ook aanwezig voor een lekkere pot voetbal op zondag, waarbij beide ploegen ongetwijfeld vol voor de winst zullen gaan. Nuenen kan bij een overwinning een mooie sprong maken op de ranglijst. Onze jongens zullen de sterke serie waarmee ze bezig zijn een mooi vervolg willen geven met een driepunter in Nuenen.

Voor u als trouwe supporter van onze zwartwitten is de derby in het naburige Nuenen een mooie gelegenheid om onze jongens te komen steunen in een lastige uitwedstrijd. Het duel op Sportpark Oude Landen in begint zondag om 14.30 uur.

Graag tot zondag!