Zondag derby Gemert-Blauw Geel ’38/Jumbo

3 april 2024

Nog nagenietend van de mooie triomf in Barendrecht, maakt Gemert zich op voor alweer de volgende clash. Aanstaande zondag staat de derby Gemert-Blauw Geel ’38/Jumbo op het programma. Een wedstrijd waar in beide kampen altijd met meer dan gemiddelde belangstelling naar uit wordt gekeken.

Blauw Geel is aan een uitstekend seizoen bezig. Nieuwe trainer Maurice Verbunt (ex- Groene Ster) had even tijd nodig, maar heeft inmiddels de zaken prima op de rit op het Prins Willem Alexander Sportpark.

De Veghelaren, die afgelopen zaterdag pas in blessuretijd OJC van zich af wisten te schudden, doen volop mee om te bovenste plaatsen in de derde divisie en zijn tevens een voorname kanshebber voor de derde periodetitel.

Voor Gemert is het tot nu toe een seizoen van uitersten. De zwartwitten wisten tot nu toe van de complete top 5 minimaal een keer te winnen, maar laten daarentegen tegen de lager geklasseerde tegenstanders regelmatig punten liggen. Desondanks stemt de huidige 6e plek op de ranglijst tot ieders tevredenheid op Sportpark Molenbroek.

Voor de derby van zondag zijn bespiegelingen echter zinloos, die kent haar eigen wetten. Dat bleek ook op 5 november van het vorig jaar, toen Gemert tegen alle verwachtingen in met 2-3 won in Veghel. Een nederlaag die aankwam in het Veghelse kamp en die Blauw Geel zondag dan ook maar wat graag recht zal willen zetten.

Gemert zal hier echter niet zomaar aan meewerken. Het is al weer even geleden dat de zwartwitten het thuispubliek op een zege konden trakteren. Op 18 februari werd op eigen veld met 2-1 van UNA gewonnen. Hoog tijd dus om de punten weer eens in eigen huis te houden.

De aftrap aankomende zondag is zoals gewoonlijk om 14.00 uur. U bent van harte uitgenodigd om deze interessante derby mee te komen maken.

Hoe de uitslag van de wedstrijd ook zal zijn, na afloop is er een gezellig feestje in de kantine met medewerking van de bekende volkszangers Django Wagner en Robert Pater.

Dus graag tot zondag!