Zondag afscheid Mark van Dijk

23 mei 2017

vv Gemert neemt aanstaande zondag (28 mei) afscheid van haar aanvoerder en clubicoon Mark van Dijk.

Mark van Dijk is een kind van de club. Hij begon al op jonge leeftijd met voetballen in de jeugd van Gemert. Hij speelde drie jaar, van 1993 tot 1996, in de jeugdopleiding van PSV. Na zijn terugkeer bij vv Gemert drongen Mark en zijn tweelingbroer Erik door tot het eerste elftal, dat in 1998 voor het eerst kampioen werd  in de hoofdklasse.

Na enige jaren verkaste de tweeling naar Helmond Sport. In de 8 jaar dat Mark voor de huidige Jupiler League-ploeg uitkwam, groeide hij uit tot een gewaardeerde basisspeler.

In 2008 keerde Mark terug naar Gemert en werd hij de spil in menig succesvol Gemert 1-team. Mark behaalde veelal als aanvoerde diverse mooie successen met Gemert. Het grootste succes was zonder twijfel het algeheel zondagamateurkampioenschap in 2010. Na spannende duels met het Amsterdamse AFC en de Treffers uit Groesbeek mocht Mark na een zinderende wedstrijd in Groesbeek (2-2 tegen de Treffers) als aanvoerder de kampioensschaal in ontvangst nemen.

Een speler met het statuur van Mark verdiend uiteraard een mooi afscheid en daarom biedt de vereniging hem op zondag 28 mei een afscheidsduel aan. Het duel begint om 13.00 op sportpark Molenbroek en zal gaan tussen het huidige Gemert en een elftal samengesteld uit oud-teamgenoten van Mark.