Zevenklapper voor Vrouwen 1 tegen Berghem Sport

3 april 2022

Gemert Vrouwen 1 tegen Berghem Sport Vrouwen 1, de nummer acht tegen de nummer vier. Op papier zal dit meestal betekenen dat de nummer vier de meeste kans op de overwinning heeft. In de vierde klasse, waar onze zwartwitte dames in spelen, is dit echter niet zo vanzelfsprekend. Daar blijkt dat elke team toch wel aan elkaar gewaagd is. Dat bleek afgelopen zondag ook het geval te zijn. De dames van coach Jelle Roosjen lieten zien dat die statistieken totaal geen waarde hebben en trokken met een klinkklare 7-1 zege de overwinning naar zich toe.

Met een redelijk ruime selectie van 15 speelsters maakten de dames van vv Gemert zich op voor een belangrijke wedstrijd in de competitie. Met nog een 9-tal wedstrijden te spelen heeft Vrouwen 1 zich stevig genesteld in de middenmoot, die echter door een flink verschil in gespeelde wedstrijden een beetje scheef gezicht geeft. Dat het spel zich in de loop van het seizoen verbeterd heeft, is een feit. Dat de dames veel plezier hebben in het spelletje, is een feit. Dat de resultaten dan ook goed zijn, dat is nog een dingetje.

Afgelopen zondag lieten de Gemertse dames zien dat het winnen van wedstrijden nog steeds een belangrijk doel is. Al na 5 minuten spelen lag de bal al in het Berghemse net door een goed opgezette aanval aan Gemertse zijde. Een onverwachte tegentreffer van Berghem Sport na 10 minuten werd zonder blikken of blozen direct gepareerd met het 2e doelpunt van de Gemertse dames. De kansen bleven zich opstapelen en de staf van Vrouwen 1 inclusief het toegestroomde publiek kreeg een mooie wedstrijd voorgeschoteld. Rustig blijven aan de bal, stevig verdedigen en slim aanvallen bleken de basis te zijn voor een mooie voetbalmiddag. Door doelpunten van Lynn (3x), Marieke (3x) en Annelies werd een duidelijke en terechte overwinning behaald, waarbij zeker het effectieve spel van de Gemertse verdediging niet vergeten mag worden.

Door deze uitslag is het Gemertse vrouwen vaandelteam weer een plaats gestegen op de ranglijst. Aanstaande zondag speelt Vrouwen 1 weer een thuiswedstrijd en dan wordt Blauw-Geel Vrouwen 1 ontvangen op sportpark Molenbroek. Een overwinning op de nummer 10 van de competitie kan een belangrijke bijdrage leveren tot een mooi seizoen, dus enthousiast publiek is zeker gewenst. Aanvang wedstrijd 12:30 uur.

Bijschrift foto: Verdedigster Laura van Els speelde een bijna foutloze partij.