Yentl Meyssen sluit aan, afscheid Jeremy Raaijmakers

6 september 2021

De competitie is inmiddels alweer enkele weken aan de gang, maar toch is er nog nieuws te melden rond de selectie van vv Gemert. Goed én slecht nieuws. Yentl Meyssen sluit definitief aan bij de manschappen van trainer Reinald Boeren, terwijl Jeremy Raaijmakers afscheid heeft genomen van de zwartwitten.

Yentl Meyssen traint inmiddels een paar weken mee met Gemert en maakte zijn eerste wedstrijdminuten in het oefenduel met Mierlo-Hout, vorige week dinsdag. De komst van de 24-jarige Vlaming is voor Gemert een buitenkansje. Yentl heeft een vriendin in Gemert, is vaak hier en kwam daardoor afgelopen zomer ook in contact met de zwartwitten.

Yentl is de zoon van Harold Meyssen, voormalig profvoetballer bij tal van Belgische clubs, zoals Eendracht Aalst, Standard Luik en Cercle Brugge. Ook Yentl kan bogen op een opleiding bij professionele clubs. Hij startte bij Cercle Brugge, verkaste al snel naar Club Brugge en werd vervolgens opgepikt door PSV. Hij speelde vijf jaar in Eindhoven. Om zijn kansen op een doorbraak te vergroten, koos hij zelf voor een terugkeer naar Club Brugge. Daarna volgde St. Truiden, waar hij vier jaar bleef, voordat hij in 2018 koos hij voor het avontuur in Spanje. Hij speelde daar anderhalf jaar, toen corona roet in het eten gooide. Yentl keerde terug naar huis.

De bedoeling was aanvankelijk om terug te gaan naar Spanje, maar gaandeweg de coronapandemie wijzigden de plannen en besloten hij en zijn vriendin om een club dichter bij huis te zoeken. Dat is vv Gemert geworden. ,,Dat is ideaal voor mij, ik woon zelf in Maaseik, maar ben wel vaak bij de familie van mijn vriendin in Gemert. Ik ben blij dat Gemert me de kans geeft om weer op niveau te komen en speelminuten te maken.”

Omdat hij vanwege corona tijdelijk geen deel uitmaakte van een club, heeft hij anderhalf jaar geen wedstrijden gespeeld of met een groep getraind. ,,Dat merk je natuurlijk. Ik ben nu drie week aan het meetrainen en moet er weer inkomen. Lopen en thuis trainen is niet hetzelfde als trainen met een selectie. Maar dat komt goed.”

De technische commissie van Gemert ziet in Yentl een multifunctionele speler. Hij is van nature een verdedigende middenvelder, maar was in de jeugd ook aanvaller en kan ook centraal in de verdediging uit de voeten. ,,Ik hoop zo snel mogelijk wedstrijdfit te worden en dan wil ik Gemert helpen zoveel ik kan.”

De komst van Yentl is een onverwachte meevaller na het gedwongen stoppen van Joris Janssen door een zware knieblessure. In aanvallend opzicht moet Gemert aan het begin van het seizoen nog een tegenvaller slikken. Jeremy Raaijmakers keert niet terug in de selectie van vv Gemert. De 20-jarige vleugelspits, die in de voorbereiding en het net begonnen seizoen nog niet in actie kwam, heeft vanwege persoonlijke omstandigheden besloten om een punt te zetten achter zijn tijd bij de zwartwitten.

Raaijmakers kwam vorige zomer naar sportpark Molenbroek vanuit Sparta’25.

Jeremy Raaijmakers