Woensdagavond bekerkraker tegen SJC

18 september 2023

De wedstrijden volgen elkaar in rap tempo op voor Gemert 1. De wedstrijd tegen UNA ligt nog maar net achter ons of de volgende wedstrijd staat alweer voor de deur. Woensdagavond strijdt Gemert in Noordwijk met SJC om een felbegeerd ticket voor het hoofdtoernooi van de TOTO KNVB beker.

SJC staat voor Sint Jeroens Club. De vereniging is opgericht in 1920 en bestaat dus net als Gemert al meer dan honderd jaar. SJC is een van de twee voetbalclubs die Noordwijk rijk is. De andere is uiteraard vv Noordwijk, dat uitkomt in de tweede divisie. SJC speelt haar thuisduels net als Gemert in het zwartwit.

SJC komt dit seizoen uit in de vierde divisie A en kent een lastige start. De ploeg van trainer Marcel IJzerdoorn speelde afgelopen zondag in Hoorn met 2-2 gelijk bij Hollandia en behaalde uit de eerste vier duels twee punten. Maar de resultaten in de prille competitie zeggen weinig tot niets over woensdagavond. Het is een cliché, maar bekervoetbal kent haar eigen wetten en bekerwedstrijden staan volledig op zichzelf, vaak met een onvoorspelbaar verloop.

Zeker omdat beide ploegen zich realiseren wat er op het spel staat. Gemert heeft al een paar keer mee mogen maken wat toetreding tot het hoofdtoernooi van de landelijke beker met zich mee kan brengen, met wedstrijden tegen Feyenoord (2018) en ADO Den Haag (2021) nog vers in het geheugen.

De ploeg zal dus tot op het bot gemotiveerd zijn om de buit woensdagavond vanuit de Zuid-Hollandse badplaats mee naar Brabant te nemen, daarbij gesteund door hopelijk veel support uit Gemert. Alle ingrediënten lijken in ieder geval aanwezig voor een mooie bekeravond.

De wedstrijd op sportpark Lageweg in Noordwijk begint om 20.00 uur.

Graag tot dan!