Winst Vrouwen 1 in midweekse inhaalwedstrijd

17 mei 2023

De Gemertse dames hebben dinsdagavond in Venray tegen de plaatselijke Vrouwen 1 laten zien dat het kampioenschap dit seizoen naar het juiste team is gegaan. In een lastige wedstrijd, op een moeilijk bespeelbaar veld, werd een degelijke 1-5 overwinning behaald en dat betekende alweer de 18e competitiezege van dit seizoen!

Na het gelijkspel van afgelopen zondag tegen het Deurnese SJVV VR1, waren de Gemertse dames erop gebrand om weer 3 punten te behalen en zo duidelijk te maken wie de kampioen is in de vierde klasse. De selectie was gelukkig weer iets completer dan tegen SJVV, waardoor het team van Jelle Roosjen ook weer wat meer stootkracht had richting het doel van de tegenstander uit Venray.

Het duurde dan ook niet lang tot het eerste doelpunt viel. Na ruim 10 minuten zette Sanne op links goed door en plantte de bal met een mooie krul over de keepster van de thuisploeg in het doel. De toon was gezet.

Gemert bleef goed voetbal en aan het eind van de eerste helft lieten Lynn en Annelies zien dat zij elkaar in het veld blindelings kunnen vinden. In twee bijna identieke combinaties, Lynn met de assist en Annelies met de afmaker, werd de 0-3 ruststand op het scorebord gezet.

Na rust een vergelijkbaar beeld. Venray, dat op zich wel aardig voetbalde maar amper in staat was om echte grote kansen te creëren, en een goed voetballend Gemert Vrouwen 1 dat verzuimde om zich te belonen. Toch vielen er nog 3 doelpunten, 2 voor de Gemertsen via Kim en Imke, en een eretreffer voor de gastvrouwen uit Venray, zodat met een duidelijke 1-5 overwinning de 3 punten mee naar Gemert gingen.

Zondag 21 mei staat er weer een uitwedstrijd op het programma en wel bij vv Baarlo tegen hun eerste vrouwenteam. Aanvang wedstrijd is om 11.00 uur op sportpark De Meeren.