Weer stap in vrijwilligersbeleid: O14 en O15-teams

13 december 2023

Eerder dit seizoen hebben we nieuwe stappen gezet in ons vrijwilligersbeleid. De leden zullen er ongetwijfeld over gehoord hebben: ouders van spelers in onze jongere jeugdteams bieden op zaterdagochtenden de helpende hand bij onze terreinmeesters.

Dat gaat goed! Soms is het nog een beetje zoeken, maar we komen er samen altijd wel uit. We zijn in ieder geval blij met de respons en de positieve manier waarop ons verzoek is opgepakt.

Nu is het tijd voor de tweede stap, zoals eerder al aangekondigd. Bij het begin van het nieuwe jaar gaan we starten met (de ouders van) de teams van Onder 14 tot en met Onder 15. Elk team komt ongeveer tweemaal per jaar aan de beurt om in de middag drie uurtjes bij te springen bij  onze terreinmeesters. Het tijdsvak is van 13.00 uur tot en met 16.00 uur. Per team houden we de belasting daarmee uiterst gering: veel handen maken licht werk.

Op de website staat een speciaal vrijwilligersschema voor de invulling van deze taken. Hierop kun je altijd kijken wanneer welk team wanneer aan de beurt is.

Het is aan het team zelf om te bepalen hoe de dienst wordt ingevuld. Dit kan op verschillende manieren: als ouder alleen, met z’n tweeën, ouder met kind, of het kind zelf; in principe is alles mogelijk.  Laat minimaal één week vantevoren weten wie de taken gaan invullen via het volgende mailadres: vrijwilligers@vvgemert.nl

Ook voor de ouders van deze leeftijdscategorie focussen we ons dus op het bijstaan van de terreinmeesters. Juist voor deze diensten zijn we onderbemand en kunnen we de hulp goed gebruiken om alles draaiende te houden.

Voorbeelden van taken die voor zullen komen zijn:

• Koffie zetten
  • Teams ontvangen
  • Ballen en hesjes uitdelen en innemen
  • Kleedlokalen schoonhouden

Er zijn uiteraard nog veel meer taken die vrijwilligers kunnen doen, dit gaat altijd in overleg met de ‘hoofd terreinmeester’ van die dag.

We hopen dat de medewerking net zo zal zijn als bij de ouders van de jongere jeugdteams. Samen zetten we er de schouders onder om onze mooie vereniging vitaal te houden.

Bij voorbaat dank,

Bestuur vv Gemert