Weekend vol actie bij vv Gemert! Vrijdag start Ballonfestijn

29 augustus 2017

De accommodatie van vv Gemert staat in het komende weekeinde vol in de schijnwerpers. Zondag begint de competitie voor het Gemertse vaandelteam met een thuiswedstrijd tegen O.S.S.’20, maar eerder in het weekend wordt op onze velden de 25e editie van het Gemerts Ballonfestijn  gehouden. Vrijdag om 17.00 uur begint de eerste dag van het tweedaagse, gratis toegankelijke evenement.

Verdeeld over twee dagen zullen meer dan dertig ballonnen omhoog gaan voor een bijzondere tocht over de dorpen en velden van zuidoost-Brabant.

Er gaat een aantal ‘special shapes’ omhoog. Absolute publiekstrekker is natuurlijk de racemotor (zie foto), ’s werelds grootste heteluchtballon met indrukwekkende afmetingen: 37 meter hoog en 46 meter breed. De ballon is gemaakt door Lindstrand Hot Air Balloons, in opdracht van Georg White Motorzaken in Engeland.

Maar het wordt sowieso een bijzondere editie, op een nieuwe locatie en met een uitgebreid programma vol met amusement. Als je vrijdag en zaterdag zin hebt in een gezellige, leuke avond, moet je op sportpark Molenbroek zijn.

Zoals gezegd gaan de poorten van de accommodatie van vv Gemert om 17.00 uur open. De officiële opening wordt vrijdag verricht door Gemerts burgemeester Michiel van Veen. Bij binnenkomst begint ook de verkoop van loten à één euro. Daarmee maakt u kans om even later op de avond uitverkoren te worden voor een ballonvaart!

Gedurende de twee avonden zijn er tal van muziekgezelschappen die voor gezelligheid gaan zorgen op het terrein. Op beide dagen is het Jachthoorn- en Trompetterkorps Gemert present. Ook de Weavers, The Wine Childern en de Notenknaauwers geven acte de presence: een garantie voor sfeer. Op een naastgelegen veld geven de leden van de Free Fun Flyers demonstraties met hun vliegers.

De luchtballonnen gaan omhoog vanaf de velden 2 en 3. Ter plekke is een speciaal horecaplein ingericht, waar iedereen terecht kan voor een versnapering. Ook in en rondom de kantine van vv Gemert is het druk en gezellig, met muziek en een terras. Nadat alle ballonnen omhoog zijn – naar verwachting tegen half acht – loopt het amusementsprogramma gewoon door. Want om 22.00 uur staat op beide dagen nog een mooie uitsmijter te wachten: een ‘Night Glow’ op veld 4. In het donker wordt een mooie show met muziek opgevoerd met de gasbranders onder de ballonnen. Ook deze Night Glow is gratis toegankelijk.

Al met al is de jubileumeditie er een om naar uit te kijken. De enorme ballonnen aanschouwend en ondertussen gezellig de voorbije vakanties met elkaar doornemen? Iedereen is komende vrijdag en zaterdag van harte welkom!