Week van de Scheidsrechter: Scheids Bedankt!

28 september 2023

Van zaterdag 30 september tot en met zondag 8 oktober is de Week van de Scheidsrechter 2023. Hét jaarlijkse moment waarop we als vv Gemert onze (assistent-) scheidsrechters bedanken voor hun inzet.

Vrijwel iedereen kent de bekende namen. Zoals Danny Makkelie en Serdar Gözübüyuk. Zij zijn dankzij hun FIFA-badge internationaal actief, fluiten en vlaggen overal op de wereld en zien de mooiste stadions. Maar in de Week van de Scheidsrechter krijgen juist (assistent-)scheidsrechters van alle niveaus de extra aandacht en waardering die zij zo hard verdienen. Want zij doen dat veelal in relatieve anonimiteit, puur omdat het begeleiden van wedstrijden voor hen een hobby is.

Dat er elk weekend iemand klaar staat om wedstrijden in goede banen te leiden, lijkt misschien vanzelfsprekend. Maar dat is het niet. Zij zijn een onmisbare schakel in onze voetbalweekenden en zorgen ervoor dat we bij vv Gemert wekelijks van het spelletje kunnen genieten.

Daarom kunnen we niet vaak genoeg zeggen: #scheidsbedankt.