Webinar voor trainers/leiders over ‘moeilijk gedrag’

2 maart 2021

Op woensdag 10 maart organiseren Franics Jochems en Evelin van Schijndel van ‘2pauwer’ uit Gemert (www.2pauwer.nl) een interessant webinar met als thema: moeilijk gedrag begrijpen en hierop afstemmen. Dit webinar is een initiatief vanuit het beweegakkoord en wordt aangeboden voor vrijwilligers (trainers/coaches/begeleiders) van de (sport)verenigingen in Gemert-Bakel.

Korte inhoud webinar

Wij nemen jullie dit uurtje mee in de gedachte- en gevoelswereld van kinderen met ADHD, ADD, Autisme en prikkelgevoeligheid. Dit doen we door beelden, ons verhaal en daarnaast ga je ook zelf praktisch aan de slag. Na afloop heb je genoeg informatie om met positieve energie ook in je eigen club met deze kinderen aan de slag te gaan.

Wat levert het mij op?

• Ik herken de kenmerken van ADHD
  • Ik herken de kenmerken van Autisme
  • Ik kan naar gedrag kijken door een andere bril
  • Ik heb ervaren, door de praktische oefeningen, waar deze kinderen last van kunnen hebben
  • Ik begrijp kinderen beter
  • De tips zorgen ervoor dat ik beter kan afstemmen op ‘moeilijk’ gedrag

Als vv Gemert raden we alle trainers en leiders van onze teams aan om deel te nemen aan het webinar. Dat sessie begint om 19.30 uur en duurt ongeveer een uur. Je kunt je opgeven via dit formulier.