vv Gemert Vrouwen 1 naar kwartfinales beker

18 januari 2023

Op een ijskoud sportpark Molenbroek speelde vv Gemert Vrouwen 1 dinsdagavond haar eerste wedstrijd van 2023. Het was meteen een belangrijke; de achtste finale van de bekercompetitie, waarbij Blauw Geel’38 Vrouwen 1 uit Veghel als tegenstander uit de koker was gekomen. De Gemertse vrouwen lieten zien dat de winterstop geen invloed heeft gehad op het goede spel van de eerste seizoenshelft en trokken met een mooie 3-1 aan het langste eind. De kwartfinale is bereikt!

Dat de bekercompetitie serieus werd genomen door de dames van hoofdcoach Jelle Roosjen bleek al snel. Al na drie minuten lag de eerste bal in het net voor de zwartwitten. Na een fel begin kreeg Lynn op rechts de bal en met een mooie actie passeerde zij de Veghelse keepster.

Een snelle voorsprong voor Vrouwen 1, maar lang kon de thuisploeg er niet van genieten. Ook de blauw-gele tegenstander wilde graag verder in het bekertoernooi en trok de stand twee minuten na de openingstreffer alweer gelijk.
De grote groep toeschouwers, die toch de kou trotseerden voor deze wedstrijd, moest nog een half uur wachten tot de Gemertse dames het veldoverwicht in doelpunten konden uitdrukken. Vlak voor rust werd het krachtverschil duidelijk gemaakt door doelpunten van Kim (kopbal vanuit een corner van Fleur) en Lynn, die na een snelle spelhervatting een dieptepass van Annelies prima afrondde.
Na rust werd er niet meer gescoord, maar bleef Blauw Geel’38 wel nog regelmatig gevaarlijk. Desondanks kwam de overwinning van de Gemertse vrouwen niet echt meer in gevaar. De kwartfinale in de regionale bekercompetitie is bereikt!

Aanstaande zondag staat, als het weer het toelaat, de eerste competitiewedstrijd van 2023 op het programma. Vrouwen 1 ontvangt dan op sportpark Molenbroek het eerste vrouwenteam van MVC’19 uit Maasbree. Let op, de wedstrijd begint al om 12.00 uur. Zorg dat je op tijd aanwezig bent om de dames aan te moedigen.