vv Gemert Vriendenclub van FC Robinstijn!

8 oktober 2022

Zondagmiddag, rond de wedstrijd van Gemert 1 tegen TOGB, is er speciale aandacht voor een nieuwe en bijzondere samenwerking van onze club. Voorafgaand aan het duel wordt een overeenkomst getekend met de stichting FC Robinstijn. Bij de opkomst van de spelers lopen er jeugdspelers van vv Gemert in FC Robinstijn-shirt mee in de line-up.

FC Robinstijn laat voetbalwensen voor kinderen uitkomen. Kinderen die om welke reden dan ook een steuntje in de rug kunnen gebruiken wordt een onvergetelijke dag bezorgd.

De stichting werd in juni 2009 opgericht door Pieter van Bussel en is vernoemd naar zijn twee zonen. De eerste wens ging in december van dat jaar al in vervulling, toen een kind naar Ajax mocht, een rondleiding kreeg van toenmalig Ajax-speler Robbie Wielaert, een training bezocht en met zijn voetbalhelden op de foto mocht.

Dertien jaar verder zijn inmiddels vele voetbalwensen van kinderen verwezenlijkt. Bijzondere wensen in binnen- en buitenland en met de grootste sterren van het mondiale voetbal.

FC Robinstijn werkt met een grote groep bevlogen vrijwilligers, betrokken ambassadeurs en trouwe partners. De stichting heeft nauwe banden met profclubs, maar bindt ook maatschappelijk betrokken amateurclubs aan zich; de zogenoemde ‘Vriendenclubs’. Zij vertolken een ambassadeursrol binnen de regio.

Vanaf dit weekend geldt ook vv Gemert als Vriendenclub van FC Robinstijn. In samenwerking met de stichting wordt gedurende een seizoen een aantal acties opgezet.

Meer informatie over de stichting vind je op www.fcrobinstijn.nl