vv Gemert versterkt zich met Lex van Dijk!

19 februari 2024

Gemert heeft zich voor volgend seizoen versterkt met Lex van Dijk. De 27-jarige centrale verdediger annex middenvelder komt over van OJC Rosmalen en neemt veel ervaring mee naar sportpark Molenbroek.

Lex is de eerste externe versterking met het oog op komend seizoen. Hij woont tegenwoordig in Sint-Oedenrode, maar is een geboren Eindhovenaar, die bij Tivoli zijn eerste stappen op het voetbalveld zette. Bij RPC werd hij opgepikt door PSV en later speelde hij voor FC Den Bosch en de gezamenlijke opleiding van de Bosschenaren met RKC.

Via Willem II, UNA en Valkenswaard belandde de verdediger/middenvelder in de zomer van 2021 op sportpark De Groote Wielen in Rosmalen. Bij OJC is hij bezig aan zijn derde seizoen.

Als speler van OJC en voorheen UNA is Gemert geen onbekende club voor hem. ,,Ik was meteen razend enthousiast”, vertelt hij over de belangstelling vanuit Gemert. ,,Mijn gevoel was gelijk goed. Ik heb altijd in mijn gedachten gehad dat ik graag nog eens voor Gemert zou willen spelen. Mooie accommodatie, veel publiek, gezellige kantine. Na het gesprek met Rob (Vaessen) en Theo (van den Boogaard) was het plaatje helemaal compleet. Ik ben trots dat ik voor een club als Gemert mag voetballen.”

De TC van vv Gemert was nadrukkelijk op zoek naar versterking voor het defensieve hart door het komende vertrek van Bram Jacobs, die intern zijn afscheid al eerder had aangekondigd. ,,We zijn heel blij met zijn komst”, zegt Rob Vaessen namens de TC. ,,Lex weet wat er op dit niveau gevraagd wordt. Hij is een leidinggevende speler, die een belangrijke rol kan spelen richting de jonge jongens in de selectie.”

Met Lex van Dijk erbij bestaat de selectie voor seizoen 2024-2025 uit vijftien namen.

Selectie seizoen ‘24-’25: Stefan Tielemans, Koen van den Tillaart, Romeo Okonkwo, Erwin van den Broek, Noël van Gerven, Brent Achten, Wout Barten, Matt Bolhuis, Job Michels, Ralf Kemper, Dylan van Diepen, Eon Herman, Yentl Meyssen, Fabrizio Deben, Lex van Dijk.