vv Gemert versterkt zich met Joris Janssen!

3 maart 2021

VV Gemert had woensdagavond goed nieuws. De Technische Commissie presenteerde Joris Janssen als nieuwe speler. De centrale verdediger zette op sportpark Molenbroek zijn krabbel en sluit komende zomer aan bij de selectie van Reinald Boeren.

Joris is in het regionale amateurwereldje geen onbekende naam. De Nijmegenaar speelde in de jeugd van Juliana ’31 en Union en werd als A-junior opgepikt door NEC, dat destijds een gezamenlijke jeugdopleiding had met FC Oss. Onder trainer Anton Janssen – voormalig coach van Gemert – debuteerde hij in 2013 in de hoofdmacht van NEC.

Na een korte periode bij FC Oss maakte de verdediger de stap naar De Treffers in Groesbeek, waar hij uitgroeide tot een vaste kracht. Hij kwam zes seizoenen uit voor de roodzwarten en verkaste afgelopen zomer naar OJC. In het door corona afgebroken seizoen bleef het aantal optredens voor de Rosmalenaren beperkt.

Gemert is voor Joris geen onbekende club, vertelde hij woensdag. ,,Ik heb hier weleens vriendschappelijk gespeeld en ik volg altijd wel de clubs in de regio. Ik heb Gemert altijd een mooie vereniging gevonden, op een goed niveau. Vorig jaar was er al contact met Anthony (Geurts, red.), eigenlijk iets te laat om het nog samen te laten komen. Nu kijk er ik ernaar uit om hier te starten.”

Hij maakt daarmee de stap van de hoofdklasse naar de derde divisie. ,,Dat was een belangrijke argument inderdaad. Het is een stapje hoger en dat komt altijd tot uiting in de beleving. Ik ben echt op zoek naar die druk; ervoor leven, volle bak ervoor gaan.”

Voor Gemert is Joris na de terugkeer van Ralf Kemper de tweede versterking voor het nieuwe seizoen. ,,Nu Mark Westerlaken aan het einde van het seizoen vertrekt, waren we voor centraal achterin op zoek”, zegt Anthony Geurts namens de TC. ,,We zijn heel blij met de komst van Joris, die veel ervaring heeft opgedaan bij De Treffers, maar nog altijd maar net 27 jaar is. Ik denk dat we veel plezier aan hem gaan beleven.”