vv Gemert strikt Ruben Rodrigues (20)

1 maart 2017

vv Gemert heeft zich voor volgend seizoen versterkt met Ruben Rodrigues. De talentvolle aanvaller komt over van Wilhelmina Boys uit Best, waar hij dit seizoen al 26 keer voor heeft gescoord.

De technische commissie van vv Gemert en Rodrigues zelf kwamen woensdagavond tot een akkoord. Rodrigues werd twintig jaar geleden geboren in het Portugese Oliviera de Azemeis. Op jonge leeftijd kwam het gezin naar Nederland. Ruben begon met voetballen bij vv Boskant en werd later gescout door FC Den Bosch. Toen het gezin later naar Best verhuisde, in 2012, werd Ruben lid van Wilhelmina Boys. Vorig seizoen, zijn eerste volledige jaar in de selectie, scoorde de jongeling al 24 maal.

Wilhelmina Boys staat momenteel bovenaan in de derde klasse. ,,Kampioen worden met Wilhelmina Boys, dat is het het doel voor de komende maanden”, zei Ruben woensdagavond op sportpark Molenbroek. vv Gemert kent hij vooral van zijn jonge voetbaljaren. ,,Met Boskant speelden we wel eens tegen Gemert. Later met Wilhelmina Boys niet meer. Ik kijk ernaar uit om hier straks te starten.”