vv Gemert start woensdag met Walking Football!

31 maart 2019

In Nederland Voetballand in een nieuwe tak in opkomst: Walking Football. Steeds meer verenigingen bieden deze vorm aan. Walking Football is bedoeld voor mensen op gevorderde leeftijd (55 plus), die graag actief bezig zijn.

Voetbalvereniging Gemert peilde afgelopen jaar de interesse en kreeg een flink aantal positieve reacties. Daarom wordt nu daadwerkelijk gestart met Walking Football op sportpark Molenbroek. De eerste bijeenkomst is op woensdag 3 april om 10.00 uur in de ochtend. Iedereen die geïnteresseerd is, is van harte welkom om geheel vrijblijvend mee te doen of zomaar een kijkje te komen nemen. Na afloop wordt samen besproken wat in het vervolg de meest ideale speeldag en – tijd zou zijn.

De essentie van Walking Football is dat er niet gerend mag worden. Snelwandelen daarentegen mag wel. Dus is het zaak om je medespelers in de voeten aan te spelen. De spelregels zijn in de basis hetzelfde als bij regulier voetbal, maar er gelden een paar uitzonderingen. Zo is er geen buitenspelregel en er zijn geen keepers. Er mogen geen slidings worden gemaakt en de bal mag niet boven heuphoogte uitkomen. De spelregels zijn zo gemaakt om de fysieke belasting laag te houden, zodat blessures worden voorkomen.

Walking Football is een Engelse vondst. De eredivisie en het Nationaal Ouderenfonds hebben de spelvorm naar Nederland gehaald. Inmiddels wordt er bij een flink aantal verenigingen wekelijks een potje gevoetbald door 55-plussers. Puur voor de gezelligheid en om tot op hoge leeftijd lekker actief en in beweging te blijven.

De slogan van Walking Football is: EEN LEVEN LANG VOETBAL. Immers, de meeste voetballers kunnen geen genoeg krijgen van het spelletje. Naarmate de jaren verstrijken stribbelt het lijf helaas steeds meer tegen. Maar bij Walking Football is dat geen probleem. En ook als je eerder nooit gevoetbald hebt, is het een mooie hobby.

Voetbalvereniging Gemert wil het Walking Football graag gaan aanbieden. Heb je zin om mee te doen, kom dan woensdag 3 april naar de accommodatie van vv Gemert op sportpark Molenbroek. Zijn er voordien vragen, dan kun je altijd een mailtje sturen naar pr@vvgemert.nl of bellen naar Frank van den Heuvel, 06 20406125.