vv Gemert presenteert nieuwe huisstijl

26 juli 2019

Voetbalvereniging Gemert presenteert vandaag met trots haar nieuwe visuele identiteit. Prominent onderdeel is het nieuwe logo. Maar ook het tenue van het eerste elftal, dat zaterdagmiddag de eerste oefenwedstrijd speelt in de voorbereiding op het nieuwe seizoen, is vernieuwd.

De nieuwe huisstijl is ontworpen door Dave Rijksen van Twee Ons Communicatie in Veghel. De Gemertenaar, voormalig speler van de selectie en nu van het derde elftal, boog zich met zijn team op verzoek van de club over een vernieuwende, professionelere en meer dynamische presentatie van alle uitingen van de vereniging.

Meest in het oog springend is het nieuwe logo. De basisvorm is dat van een schild, dat ook terugkomt in het oude dorpswapen van Gemert en in het wapen van de Duitse Orde. ,,Het schild verwijst naar de geschiedenis van Gemert”, vertelt Dave. ,,Het is tevens een historisch symbool voor strijd, passie en trots.”

In het logo staan de traditionele en herkenbare zwart-witte strepen uit het clubshirt centraal; de trots van de vereniging sinds 1912. ,,Het woordmerk ‘VV GEMERT’ is krachtig, eigenwijs en sportief. De gouden rand om het logo vertegenwoordigt de rijke clubhistorie. Ook staat het voor de ‘gouwen’; de clubmensen die er altijd zijn en waren, vertelt Dave. ,,Van de ontelbare vrijwilligers die zich dag en nacht inzetten voor de vereniging tot de supporter die elke training ‘t uurst op scherp zette met een motiverende speech.”

Het nieuwe logo, dat in de komende jaren gefaseerd wordt ingevoerd in alle uitingen, is vanaf morgen te zien op het nieuwe thuisshirt van het vaandelteam van vv Gemert. Ook het ontwerp van het shirt is sterk verbeterd, eveneens ontworpen door Twee Ons. De verticale banen zijn een fractie breder geworden, waardoor het totaal meer in balans is. Het logo komt één keer terug – op de borst – en niet langer bij herhaling in de zwarte strepen. Verder zijn er verfijnde elementen aangebracht, zoals de woorden ‘Sinds 1912’ op de mouwen en de letters ‘vv Gemert’ boven het vlak van de rugnummers. ‘Sinds 1912’ komt straks ook terug op de kousen.
Ook het uitshirt is vernieuwd, al blijft de kleur lichtblauw gehandhaafd. Op de achterzijde komen in detail de zwart-witte clubkleuren terug.

Voetbalvereniging Gemert is erg blij met de nieuwe huisstijl. ,,Het bestuur was unaniem lovend over de ontwerpen van Dave en zijn team”, vertelt voorzitter Carlo Hazenveld. ,,Een nieuw logo maak je niet zomaar. Het moet de ziel van de club raken, met ingrediënten als trots, historie, identiteit, ambitie, verwantschap met gemeente en gemeenschap. In onze ogen heeft Dave al die elementen op een perfecte manier een plek gegeven.”