Walking Football voortaan ook op donderdag!

11 september 2019

De introductie van Walking Football bij vv Gemert is een succes. Sinds het afgelopen voorjaar komt elke woensdagochtend een groep bijeen op sportpark Molenbroek om een uurtje actief bezig te zijn en daarna gezellig samen een kop koffie te drinken ter afsluiting.

Omdat er ook vraag is naar Walking Football op een tijdstip in de avond heeft voetbalvereniging Gemert besloten om ook voor donderdagavond Walking Football in te plannen. We beginnen op donderdag 12 september om 18.45 uur.

Het uurtje op woensdagochtend (aanvang wekelijks om 9.30 uur) blijft natuurlijk gewoon doorlopen. Voortaan is Walking Football dus op twee momenten mogelijk. De echte fanatiekelingen kunnen natuurlijk ook woensdag én donderdag meedoen.

Wie interesse heeft in Walking Football is van harte welkom om aan te sluiten op woensdagochtend of donderdagavond. Meedoen is geheel vrijblijvend. Ook wie eerst een kijkje wil komen nemen, is van harte welkom. Voor vragen kun je altijd terecht bij Frank van den Heuvel (06 20406125) of via een mailtje naar frankvandenheuvel@vvgemert.nl

Walking Football is een nieuwe variant van het voetbal, die in Nederland snel in opkomst is. De essentie is dat er niet gerend mag worden. Snelwandelen daarentegen mag wel.  Dus is het zaak om je medespelers in de voeten aan te spelen. De spelregels zijn in de basis hetzelfde als bij regulier voetbal, maar er gelden een paar uitzonderingen. Zo is er geen buitenspelregel en er zijn geen keepers. Er mogen geen slidings worden gemaakt en de bal mag niet boven heuphoogte uitkomen. De spelregels zijn zo gemaakt om de fysieke belasting laag te houden, zodat blessures worden voorkomen.

Walking Football is een Engelse vondst. De eredivisie en het Nationaal Ouderenfonds hebben de spelvorm naar Nederland gehaald. Inmiddels wordt er bij een flink aantal verenigingen wekelijks een potje gevoetbald door 55-plussers. Puur voor de gezelligheid en om tot op hogere leeftijd lekker actief en in beweging te blijven.