Vrouwen1 herstelt zich met 2-7 overwinning in Escharen

30 oktober 2022

Lag het aan de regelmaat die terug was na de vele doordeweekse wedstrijden? Of was het de wil om te winnen? Na de onverwachte nederlaag vorige week tegen FCV Venlo, hadden de dames van Gemert 1 zondag geen moeite met Escharen. De uitwedstrijd, die door diverse blessurebehandelingen bijna twee uur duurde, werd uiteindelijk met een 2-7 overwinning over de streep getrokken.

Om aansluiting te blijven houden bij de top in de competitie, wat ook de doelstelling is voor het vrouwen vaandelteam van vv Gemert, moest en zou er gewonnen moeten worden van EGS’20 Vrouwen1 uit Escharen. De onverwachte zeperd in Venlo vorige week had de dames, die weer op volle sterkte waren, in ieder geval wel op scherp gezet, want binnen de minuut was de eerste kans al voor onze zwartwitten.

Dit bleek een voorbode te zijn voor een goede en degelijke wedstrijd van Gemertse zijde. Toch moesten de supporters tot de 16e minuut wachten op de eerste treffer. Niet de meestal trefzekere voorhoede scoorde de openingstreffer, maar sluitpost Kim van Schijndel was alert na gekluts uit een Gemertse corner. Bij deze actie raakte de keepster van EGS’20 Vrouwen 1 dusdanig geblesseerd, dat ze vervangen moest worden. Dit zorgde echter voor ruim 10 minuten oponthoud van de wedstrijd, omdat een reservekeepster niet direct voorhanden was.

Vrouwen 1 kon voor rust de voorsprong nog uitbreiden tot 1-4 door doelpunten van Marieke en Ashly (2x).

Na rust werd de Gemertse ploeg wat nonchalanter en dat resulteerde in een snelle aansluitingstreffer van EGS’20. De dames uit Gemert herstelden dit echter vlot en brachten de marge weer snel op 3 doelpunten. Daarna was het een kwestie van afmaken en de overwinning veiligstellen. Door doelpunten van aanvoerster Annelies (2x) en Lynn werd uiteindelijk de verdiende 2-7 overwinning op het scorebord gezet.

Komende zondag op sportpark Molenbroek de derby tussen Gemert en Boekel Sport. Supporters zijn van harte welkom om de dames naar een overwinning te schreeuwen. Aanvang wedstrijd: 12.30 uur.