Vrouwen sluit aan bij kopgroep na overwinning op Boekel Sport

6 november 2022

De derby tussen Gemert en Boekel Sport is vaak een garantie voor stevige duels en een mooie pot voetbal. In de bekercompetitie werd er nog met 2-4 van Boekel Sport Vrouwen 1 gewonnen, maar in de competitie waren de buurvrouwen nog ongeslagen, dus gemakkelijk zou het zeker niet worden. Toch hielden de Gemertse vrouwen door een zeer goede eerste helft de punten in Gemert: 4-1.

Coach Jelle Roosjen had voor deze speciale wedstrijd zijn sterkste team binnen de lijnen gebracht. Waar vorig jaar blessures nog wel eens parten speelden, was de selectie deze keer meer dan compleet, waardoor er ook een paar sterkhouders op de bank plaats moesten nemen. Zodat ook, bij eventuele blessures, of als vervanging in de tweede helft, een sterk team op het veld neergezet kon worden.

Dit pakte goed uit, want de Gemertse dames lieten met vlagen zeer goed voetbal zien en gaven aan dat ze wel degelijk mee doen om de hoogste plaatsen in de competitie. Er werd prima gecombineerd en ook meer rust in het veld bewaard, en dat leverde na een klein kwartiertje de voorsprong op. Aanvoerster Annelies stond op de goed plek en aarzelde niet om de bal, na gerommel voor de Boekelse goal, het doel in te werken.

Daarna ging het snel. Na 25 en 29 minuten breidden de zwartwitten de voorsprong uit door doelpunten van Ashly en Lynn die netjes afrondden na een paar mooi opgezette aanvallen. Voor rust bracht Lynn de stand nog op 4-0 door een mooi afstandsschot en kon met een goed gevoel de kleedkamer opgezocht worden.

Na rust ging het wat tammer in het veld en kreeg Boekel Sport wat meer vertrouwen. Hoewel de geelzwarte buren nog een doelpunt wisten te scoren, werd de overwinning niet meer uit handen gegeven. Door deze uitslag staan er nu 4 teams in de vierde klasse op 3 verliespunten en ligt Gemert Vrouwen nog steeds mooi op koers voor een mooi eindresultaat.

Komende zondag speelt Vrouwen 1 in Haps tegen de plaatselijke Vrouwen 1. Aanvang wedstrijd is om 12.00 uur. Supporters zijn van harte welkom op sportpark De Berkte in Haps.

Foto-onderschrift: Middenveldster Imke Verbrugge bracht veel rust in het spel.