Vrouwen Gemert starten met competitie

30 september 2023

Na twee bekerwedstrijden begint voor Vrouwen 1 zondag de competitie. Het is een kennismaking met een nieuw niveau, want door het kampioenschap van afgelopen jaar komt de ploeg van Jelle Roosjen nu uit in de derde klasse.

Dat avontuur begint zondag 1 oktober met een uitwedstrijd tegen De Valk in Valkenswaard. Een week later komt het Maastrichtse DBSV naar sportpark Molenbroek.

De bekerwedstrijden – telkens tegen tweedeklassers – waren voor de vrouwen van Gemert een leerzame prelude op de competitie, na alle euforie van het afgelopen jaar, toen behalve de titel ook de bekerfinale werd gehaald.

De selectie van de zwartwitte vrouwen is ten opzichte van vorig seizoen licht veranderd. Twee speelsters, Leonie Vlemmings en Laura van Els, zijn helaas gestopt vanwege studie. Daar staat tegenover dat Femke Willems vanuit Dames 2 is overgestapt naar de eerste selectie. Tijdens het afgelopen seizoen was Marc van Doorn al toegetreden tot de staf als keeperstrainer.

Coach Jelle Roosjen heeft geen doelstelling geplakt op het komende seizoen. ,,We zijn vorig seizoen heel terecht en verdiend kampioen geworden. In de bekerduels bleek dat we nog niet opgewassen zijn tegen tweedeklassers. Dus ik denk dat we ons goed kunnen meten in de derde klasse. Ik heb daar wel vertrouwen in”, aldus de trainer aan de vooravond van de competitiestart.

De ontwikkeling van het team zal het uitgangspunt blijven. ,,We proberen elke seizoen nieuwe stappen te maken. Nu gaat het niveau omhoog en dat betekent dat wedstrijden vaker op details en op momenten worden beslist. Daarin moeten we mee: het zal scherper moeten, efficiënter ook, doortastender, zorgvuldiger. We zullen vaker uitgedaagd worden en dat is goed; daar leer je van.”

De wedstrijd tegen De Valk begint zondag om 10.00 uur, dus de supporters moeten net als de spelers en staf vroeg uit de veren. De eerste competitiewedstrijd voor eigen publiek op zondag 8 oktober tegen DBSV begint om 12.30 uur.

Fotobijschrift:

Boven: Isa Bevers, Lynn Donkers, Kim van Schijndel, Marieke Verbakel, Imke Verbrugge, Sylvi Kesseler, Maxime Smulders, Marlies den Dekker

Midden: Manon van Amersfoort, Jonne v. Oosterhout (staflid), Paul Beyer (assistent scheidsrechter), Marc. van Doorn (keeperstrainer), Jelle Roosjen (hoofdcoach), Koos Sterken (assistent-coach), Frank Kesseler (teammanager), Romy Resner, Lenie Vereijken (kledingbeheer)

Onder: Janne van der Heijden, Fleur Peeters, Romy van de Laar, Annelies Neilen, Kaatje Timmer, Diana Rooijackers, Maartje Rooijackers, Nikki Koonings.

Op de foto ontbreken: Sanne de Koning, Nienke van Melis en Femke Willems.