Vrouwen 1 weer op kop na zege op vv Baarlo VR1

5 december 2022

De tegenstander van zondag, vv Baarlo Vrouwen 1, stond bovenaan de ranglijst in de vierde klasse, maar had wel al twee wedstrijden meer gespeeld. Onze eigen Gemertse vrouwen hadden minder verliespunten, dus was het zaak om een goede wedstrijd neer te zetten en de drie punten in Gemert te houden en zo de koppositie weer over te kunnen nemen. Dit lukte, door een mooie 5-2 zege, die, zoals wel vaker dit seizoen, in de tweede helft bewerkstelligd werd.

Meestal scoorden de tegenstanders van Vrouwen 1 het eerste doelpunt, maar zondag lieten de Gemertse dames zien dat ook zij sterk aan de wedstrijd kunnen beginnen. Al na 3 minuten had de sterk spelende Fleur Peeters de bal al in het net liggen, na alert reageren op een losgelaten bal door de keepster van de bezoekers.

Maar de thuisploeg kon niet lang genieten van de voorsprong. Vanuit een corner belandde de bal zomaar ineens in het Gemertse doel. De zwartwitten waren gewaarschuwd, maar hoewel de roodzwarten uit Baarlo goed bleven combineren, creëerden ze weinig kansen.

Dit in tegenstelling tot onze eigen dames. Alleen, de bal wilde het doel maar niet in. Tot daar opeens Imke Verbrugge was, die op slag van rust weer eens vanaf een meter of 30 uithaalde en de bal de kruising in joeg. Wat een heerlijk doelpunt op een heerlijk moment!

In de rust werd nog eens duidelijk gemaakt dat de Gemertse vrouwen wel degelijk beter waren dan hun Limburgse opponent, maar dat dit alleen nog in doelpunten uitgedrukt moest worden. Vijf minuten na rust was het dan ook zover, nadat aanvoerster Annelies Neilen een door Lynn Donkers versierde penalty verzilverde. Kort daarna liet Fleur Peeters nog eens zien dat ze goed in de wedstrijd zat door zichzelf prima vrij te spelen en zuiver uit te halen. De overwinning kon toen al niet meer uit handen gegeven worden, ook al scoorde Baarlo nog een keer.

Lynn Donkers liet in de laatste minuut nog maar eens blijken dat Gemert Vrouwen 1 de overwinning verdiende en liet de 5-2 eindstand op het scorebord noteren. Door deze goede overwinning namen de Gemertsen de koppositie weer over van Baarlo.

Komende zondag spelen de dames de laatste competitiewedstrijd van dit kalenderjaar en wel op sportpark De Dreef in Deurne tegen SJVV Vrouwen 1. Aanvang 11.00 uur.

Bijschrift foto: Sterk spelende Fleur Peeters had met 2 doelpunten een groot aandeel in de overwinning.