Vrouwen 1 verslaat directe concurrent Boekel Sport met 1-3

26 maart 2023

Op een zeer regenachtige dag heeft het Gemertse vrouwen vaandelteam goede zaken gedaan in de race om de hoogste positie in de vierde klasse. De directe concurrent, Boekel Sport Vrouwen 1, werd op een drukbezocht sportpark De Donk in Boekel met lege handen in Boekel achtergelaten. Pas in de tweede helft konden de Gemertse dames het verschil maken en werd er een belangrijke 1-3 overwinning genoteerd.

Al weken werd er naar deze wedstrijd toegeleefd. De topper in de vierde klasse van de vrouwencompetitie was er ook eentje om van te smullen. Met 5 verliespunten minder begon vv Gemert Vrouwen 1 aan deze tweestrijd. De ploeg wist dat een overwinning de kloof met nummer 2 Boekel Sport fors zou vergroten Maar met nog 8 wedstrijden voor de boeg weet je maar nooit, dus was het wel zaak om die drie punten ook daadwerkelijk eerst maar eens binnen te slepen.

Dat beide teams voor de overwinning gingen, was al direct te zien. In de eerste minuut kregen de zwartwitten en een dot van een kans, die er helaas niet in ging. In de tegenstoot in dezelfde minuut leverde een al dan niet terechte vrije trap de voorsprong op voor de thuisploeg. Daarna bleef het spannend en het was zeker ook aan de sterke Gemertse verdediging te danken dat er geen doelpunten meer vielen in de eerste helft.

Na de rust kwam er een ander Gemert uit de kleedkamer en de motivatie om een goed eindresultaat neer te zetten, bleek iets hoger dan voor rust. Dit resulteerde ook snel in de gelijkmaker die door, wie anders, doelpuntenmachine Lynn werd gemaakt. Er leek iets van de schouders van de Gemertse dames af te vallen, want binnen 20 minuten stond er een 1-3 voorsprong voor de gasten op het scorebord door doelpunten van Imke en Lynn.

Deze voorsprong werd niet meer uit handen gegeven en door deze mooie overwinning is een grote stap gezet richting de mooiste eindklassering die een team maar kans wensen, namelijk de bovenste plek.

Komende zondag staat er weer een thuiswedstrijd op het programma van de Gemertse vrouwen en wel de strijd tegen Hapse Boys Vrouwen 1, die momenteel de 8e plek bezetten. Aanvang van de wedstrijd op sportpark Molenbroek is zoals gebruikelijk om 12:30 uur. Tot dan!

Bijschrift foto: Linksback Romy v.d. Laar speelde een ijzersterke partij.