Vrouwen 1 te sterk voor Pusphaira VR1

5 november 2023

Het eerste vrouwenteam van vv Gemert heeft zondag een zege geboekt. Bij Pusphaira in Eindhoven werd het 2-3.

Het begon wat rommelig in Eindhoven, bij studentenvereniging Pusphaira VR1. De kleedlokaal-indeling was niet op orde, er was geen scheidsrechter voorhanden waardoor de wedstrijd een kwartier later begon, en het weer liet te wensen over. Desondanks namen de Gemertse dames dik verdiend drie punten mee naar Gemert. De ploeg van Jelle Roosjen nam daarmee de koppositie in de derde klasse weer over.

De uitslag doet vermoeden dat het een gelijk opgaande strijd was op sportpark de Hondsheuvels in Eindhoven, maar daar was, zeker in de eerste helft, geen sprake van. Na het (onnodige) verlies van vorige week had het team van Jelle Roosjen wat recht te zetten, en dat lieten de meiden ook meteen zien. Na 45 seconden was het al raak toen het duo Donkers-Neilen (zie foto) weer van zich liet spreken. Steekpass van Lynn op Annelies, die de bal beheerst binnen kon werken.

De toon was gezet. Ook in de periode daarna bleef Gemert druk uitoefenen op de verdediging van de Eindhovense dames en het was vooral aan de Eindhovense keepster te wijten dat de zwartwitten bij rust niet op 0-6 stonden. Net voor rust werd het wel nog 0-2 door een doelpunt van Annelies na prima voorwerk van Fleur.

Kort na het bezoek aan de kleedkamer kwam Gemert zelfs nog op 0-3 en weer was Annelies de doelpuntenmaakster op aangeven van Lynn. Dit was alweer haar tweede hattrick van dit seizoen.

Daarna werd het wat onzorgvuldiger aan Gemertse zijde en kon de thuisploeg meer aan voetballen toekomen. De druk op het Gemertse doel nam toe, maar ook de sluitpost van de zwartwitten liet zich niet zomaar passeren.

Toch konden de blauwgroenen nog tweemaal scoren in de laatste vijf minuten van de wedstrijd, maar de overwinning voor de Gemertse vrouwen kwam niet meer in gevaar.

Komende zondag weer een wedstrijd op sportpark Molenbroek waar dan SHH Vrouwen 1 uit het Limburgse Herten op bezoek komt. Zij staan momenteel net als Gemert op 9 punten uit 4 wedstrijden, dus dat belooft een spannende partij te worden. Supporters zijn dus zeker van harte welkom. Aanvang: 12.30 uur.