Vrouwen 1 stoomt door naar 4e ronde beker

17 november 2022

De rook van de met 2-4 gewonnen competitiewedstrijd tegen Hapse Boys was nog niet opgetrokken, of vv Gemert Vrouwen 1 moest afgelopen dinsdag opnieuw aantreden. Ditmaal niet voor de reguliere competitie, maar voor de derde ronde in de beker.

In Bakel was Bavos VR1 de tegenstander die het onze dames moeilijk moest maken. De Gemertse dames lieten echter snel merken dat zij ook in de bekercompetitie wilden laten zien dat het vrouwenvoetbal in Gemert op de goede weg is.

Nadat keepster Kaatje na vijf minuten een vroege tegentreffer had voorkomen, waren het voornamelijk onze zwartwitten die gevaarlijk waren. Halverwege de eerste helft kwam Vrouwen 1 op voorsprong. Ashly, de linksbuiten van Gemert, schoof de bal netjes, na een steekbal van Lynn, onder de keepster van de thuisploeg door. Daarna regende het kansen en het was te wijten aan de uitblinkende keepster van Bavos VR1, dat de stand bij rust ‘slechts’ 0-1 was.

Na rust breidden onze dames de voorsprong snel uit. Binnen een kwartier stond er al een 0-3 op het scorebord door doelpunten van Lynn en Ashly. De gasten deden daarna een stapje terug en Bavos kreeg het gevoel dat er mogelijk toch nog wat te halen viel. Dat resulteerde, met nog 15 minuten op de klok, in een onverwachte tegentreffer.

Het spannendste en mooiste zat ‘m in de staart van de wedstrijd. Met nog 1 minuut officiële speeltijd bracht de thuisploeg de marge nog op 1 doelpunt, maar het Bakelse herstel werd in de extra tijd volledig teniet gedaan. Imke schoot een vrije trap vanaf een meter of 35 diagonaal de kruising in en ook Lynn verschalkte de keepster van Bavos met een afstandsschot. Daarmee lieten ze zien dat de drie punten toch wel verdiend mee naar Gemert gingen. De zege brengt de Gemertse dames in de vierde ronde.

Komende zondag spelen de dames weer op sportpark Molenbroek en wel tegen Sparta’18 uit Sevenum. Aanvang wedstrijd, zoals elke thuiswedstrijd, is om 12.30 uur.

Fotobijschrift: Kaatje Timmer, de doelvrouwe van Gemert VR1 (archiefbeeld).