Vrouwen 1 steviger op vierde plek na overwinning in Berghem

26 mei 2022

De verloren wedstrijd uit tegen koploper Avanti’31 was nog maar net achter de rug of vv Gemert Vrouwen 1 moest afgelopen dinsdag alweer aantreden in Berghem tegen de plaatselijk Vrouwen 1 voor de voorlaatste competitiewedstrijd. De Gemertse dames waren erop gebrand om de huidige vierde plek in de competitie vast te houden, maar ook de Berghemse vrouwen lieten, in hun laatste wedstrijd, zien dat die strijd nog niet gestreden was. In een, vaak fel maar sportief duel, trokken uiteindelijk de zwartwitten aan het langste eind met een 0-2 overwinning.

Gemakkelijk ging het zeker niet in Berghem. Met de wedstrijd van vorige week zondag nog in de benen, maar gelukkig wel met een verder fitte selectie, trad het team van coach Jelle Roosjen in een doordeweeks avondduel aan tegen het, op dat moment op de zevende plaats gesitueerde, eerste vrouwenteam van Berghem Sport. De thuiswedstrijd werd nog met 7-1 gewonnen door onze zwartwitten, maar deze keer lieten de Berghemse dames niet over zich heen lopen.

In de eerste helft werden regelmatig felle duels uitgevochten, waaruit bleek dat beide teams voor de overwinning gingen. Na een kwartiertje spelen kreeg de thuisploeg de eerste kans, maar keepster Kaatje kon de bal nog net voor de lijn weghalen. Pas na ruim een minuut of 25 spelen, kreeg Gemert de eerste kans, die toen nog niet benut werd, maar dit was wel een voorbode voor een goed einde van de eerste helft. Na een half uur spelen kwam Vrouwen 1 dan toch op voorsprong. Het was wel een frommelgoaltje van Maxime – ze was er als de kippen bij na een te korte terugspeelbal – maar ook die tellen mee. Met een krappe 0-1 voorsprong werd ook de kleedkamer opgezocht.

Direct na de rust bleven beide teams redelijk goed en fel voetballen, maar kansen bleven uit. Totdat de thuisploeg na een uur spelen een counter (bijna) goed uitspeelde. Er werd gescoord door de blauw-gele dames, maar onze grensrechter was alert, omdat er vanuit buitenspelpositie gescoord werd.

Naarmate de wedstrijd richting het eindsignaal ging, nam de spanning wel toe, want de marge was nog erg klein. Totdat Fleur in de voorlaatste minuut van de reguliere speeltijd ineens de bal net van buiten het zestienmetergebied met een schitterende krul in de verre kruising schoot. Dit doelpunt werd uitbundig gevierd door de Gemertse dames en deze 0-2 stand werd daarna gecontroleerd vastgehouden. Door deze overwinning settelde het Gemertse vrouwenvaandelteam zich steviger op de vierde plek in de vierde klasse.

Op tweede Pinksterdag, 6 juni, speelt Vrouwen 1 hun laatste wedstrijd van de competitie. De wedstrijd tegen VOW VR1 uit Zijtaart, wordt gespeeld op sportpark Molenbroek en het zou fijn zijn als er een groot aantal toeschouwers aanwezig is om de dames aan te moedigen.

Aanvang, zoals elke thuiswedstrijd, om 12:30 uur. Tot dan!