Vrouwen 1 sluit seizoen af op dikverdiende vierde plek

6 juni 2022

Terwijl ‘het urst van Gimmert’ nog druk in de weer was met de titelkansen, trad maandag het eerste vrouwenteam van Gemert op eigen veld aan tegen de nummer 3 van de competitie om hun vierde plek veilig te stellen. Een resultaat waar men aan het begin van de competitie zeker voor getekend had, gezien het feit dat het damesvoetbal bij Gemert twee jaar geleden op sterven na dood was. Dat deze laatste wedstrijd met 1-3 verloren werd van VOW Vrouwen 1 was jammer, maar de vierde plek in de competitie werd alsnog behaald.

Het was me het seizoen wel. Een stroeve start in de competitie, een mooie periode in de bekercompetitie (die jammer genoeg door corona afgekapt werd bij de kwartfinales), een competitie-onderbreking door corona, maar uiteindelijk een goede tweede helft van het seizoen, die een dik verdiende vierde plek in de vierde klasse opleverde. De dames van hoofdcoach Jelle Roosjen beleefden een voetbalseizoen met ups en downs, waarbij de zorgelijke gezondheidssituatie rondom speelster Jonne toch wel het meest impact had. Maar daaruit bleek ook het succes van dit team. De saamhorigheid en de teamspirit hielpen het team én Jonne vooruit en maandag kwam ze zelfs naar sportpark Molenbroek om haar team te aan te moedigen. Dat dit team daarom een dikke pluim verdient, is meer dan terecht.

Dat de wedstrijd van afgelopen maandag tegen het op de derde plek genoteerde Zijtaartse VOW, nog verloren ging met 1-3 (met het Gemertse doelpunt op naam van Lynn), was niet meer relevant. De stappen die de Gemertse vrouwen dit jaar gezet hebben zijn groot en bieden goede vooruitzichten voor de toekomst. Maar ook de aanwezigheid van de aanstormende jeugd, in de personen van Faye en Vera, die de kans hebben gekregen om zich te presenteren op een hoger niveau, laat zien dat het Gemertse meiden- en vrouwenvoetbal weer in lift zit.

Het geslaagde voetbalseizoen 2021-2022 zit er voor de zwartwitte dames op en zij willen bij dezen iedereen bedanken voor de steun en het vertrouwen in het team. Komend jaar gaan ze weer hun best doen om een mooi resultaat neer te zetten en verwachten natuurlijk dat de supporters dan ook weer van de partij zijn.

Tot seizoen 2022-2023!!

Bijschrift foto: spits Lynn Donkers scoorde ook deze wedstrijd weer.