Vrouwen 1 overtuigend naar halve finale beker

1 maart 2023

Op een frisse, zeg maar koude dinsdagavond, heeft het vrouwen vaandelteam van vv Gemert ten koste van het Udense tweede vrouwenelftal van FC De Rakt de halve finale bereikt van het regionale bekertoernooi.  In een wedstrijd waarbij het grote verschil werd gemaakt in de tweede helft, gingen de Gemertse vrouwen uiteindelijk met een duidelijke 0-5 overwinning zeer voldaan terug naar Gemert.

Met een flink uitgedunde selectie maakten de zwartwitten dinsdag 28 februari de reis naar Uden. De speelsters die present waren, maakten wel een fitte en gretige indruk tijdens de warming-up onder leiding van hoofdcoach Jelle Roosjen. Het was daarom ook verwonderlijk dat dit in het begin van de eerste helft totaal niet tot uiting kwam.

Was het de kou (het was rond het vriespunt), of toch de spanning voor een kwartfinale? De thuisploeg, die in de regionale competitie 2 klassen lager speelt, liet zien dat ze niet van plan was om over zich heen te laten lopen en begon fel aan de wedstrijd. De zwartwitte gasten leken een beetje overrompeld en moesten alle zeilen bijzetten om niet op achterstand te komen.

Naarmate de eerste helft vorderde, kreeg Gemert meer grip op het spel van de tegenstander en gingen de zwartwitte vrouwen zelf ook beter en rustiger voetballen. Dit resulteerde uiteindelijk op slag van rust voor de verdiende openingstreffer, die, na een schitterende dieptepass van Kim, gemaakt werd door aanvalster Lynn.

De toon was gezet en in de tweede helft lieten de Gemertse dames meteen vanaf het begin zien dat ze een paar niveaus hoger spelen. De 0-2 lag er dan ook vrij snel in (wederom Lynn) en daarna kwam de overwinning amper in gevaar. Daarna was het nog wel even schrikken op het veld toen Nieke onderuitgehaald werd en lelijk terecht kwam, waardoor ze (uit voorzorg) met een brancard van het veld afgedragen moest worden. Uiteindelijk bleek het gelukkig niet heel erg ernstig, maar hierdoor liep de wedstrijd wel flink wat vertraging op.

Het team uit Gemert liet zich echter niet afleiden en gooide in een kwartier tijd de wedstrijd op slot door doelpunten van Sylvi (1e competitiedoelpunt), Manon en nogmaals Lynn. De halve finale was bereikt en dat werd vanzelfsprekend even gevierd in de kleedkamer. Op naar de volgende ronde!!

Zondag 5 maart treedt Vrouwen 1 weer aan voor de competitie en wel in een uitwedstrijd om 11:00 uur tegen MVC’19 VR1. Hopelijk tot ziens op sportpark De Drie Sprong in Maasbree.