Vrouwen 1 overtuigend naar bekerfinale!

26 april 2023

Dat het Gemertse vrouwenvaandelteam goed bezig is dit seizoen, was al wel duidelijk maar lieten ze dinsdagavond nog eens duidelijk zien. In de halve finale van de regionale bekercompetitie werd Schijndel Vrouwen 1, dat een klasse lager speelt, met een overduidelijke 7-2 naar huis gestuurd.

Het was eerst nog maar de vraag of de wedstrijd door zou gaan. Anderhalve week geleden is de trainer van het Schijndelse vrouwenteam overleden als gevolg van een noodlottig ongeval. Uit respect werd aan het begin van de wedstrijd een minuut stilte in acht genomen en was er vanuit het Gemertse team een bloemetje voor de tegenstander.

Toen de wedstrijd eenmaal begon, lieten de zwartwitten direct zien dat ze dit seizoen graag de dubbel willen behalen. Al na 30 seconden liet Fleur het eerste doelpunt aantekenen. Deze vroege voorsprong kreeg ook al snel een vervolg. In de 10e minuut nam Lynn een afvallende bal direct op haar slof en schoot hard de 2-0 binnen. Na dit doelpunt werd het spel wat slordiger en kon Schijndel wat terugdoen, zodat met een krappe 2-1 voorsprong de kleedkamer opgezocht werd.

De rust had de dames blijkbaar goed gedaan en voordat het massaal toegestroomde publiek weer goed en wel langs de zijlijn stond, lag de 3-1 al binnen. Een mooie corner van Imke belandde perfect op het hoofd van Kim, die, zoals vaker vanuit een corner, haar doelpuntje meepikte.

Hoewel de blauwgele gasten direct weer de aansluitingstreffer produceerden (3-2), liet de thuisploeg zich niet van de wijs brengen.

Met goed en verzorgd voetbal, waar het publiek zichtbaar van genoot, werd snel duidelijk gemaakt dat Gemert toch een maatje te groot was voor de Schijndelse vrouwen.

Door doelpunten van Maxime, Annelies, Sanne (stond pas een paar minuten in het veld) en nogmaals Lynn, werd de tegenstander definitief aan de kant gezet en was het bereiken van de bekerfinale een feit. Dit werd daarna vanzelfsprekend nog goed gevierd in de kantine van vv Gemert.

De bekerfinale wordt op zondag 4 juni gespeeld bij Vianen Vooruit in Vianen. Ook dan zijn supporters natuurlijk weer van harte welkom!