Vrouwen 1 op plaats 2 na kleine overwinning in Haps

13 november 2022

Koploper Boekel Sport VR1 was vrij afgelopen weekend, waardoor onze Gemertse dames langszij konden komen in de vierde klasse. Daarvoor moest dan wel eerst gewonnen worden in Haps tegen Hapse Boys Vrouwen 1. Het spelbeeld was erg rommelig, beide ploegen lieten veel hotseknots-voetbal zien, maar Gemert pakte met 2-4 de drie punten en klimt daarmee naar de tweede plek in de ranglijst.

Na de overwinning op Boekel Sport deed het eerste vrouwenteam van vv Gemert weer volop mee in de race voor de hoogste plaatsen in de competitie. Dit gaf veel vertrouwen voor de wedstrijd in Haps tegen Hapse Boys Vrouwen 1 van zondag.

Het was echter de thuisploeg die de eerste speldenprikjes uitdeelde en het was aan keepster Kaatje te danken dat de zwartwitten na 2 minuten niet al tegen een achterstand aankeken. Maar dit was slechts een uitstel van executie, want Hapse Boys VR1 kwam na 5 minuten alsnog op voorsprong door tam spel aan Gemertse zijde.

Gelukkig werd dit snel rechtgetrokken, toen Janne het laatste zetje gaf bij een corner van Lynn en de bal met keepster en al de goal in werkte: 1-1.

Na wat kleine kansjes van de Gemertse vrouwen kwam de ploeg op slag van rust ook op voorsprong. Zoals wel vaker was aanvoerster Annelies degene die de voorhoedespeelster, ditmaal Lynn, in stelling bracht, zodat met een voorsprong de kleedkamer opgezocht kon worden: 1-2.

Dit gaf meer vertrouwen bij de Gemertse dames en de groenzwarte tegenstander kon geen vuist meer maken tegen het toch iets solidere spel van onze speelsters. Door doelpunten van Lynn en Imke lag na ruim een uur spelen de overwinning wel vast. Ondanks een tegendoelpunt kam die ook niet meer in gevaar.

Hierdoor steeg Vrouwen 1 naar de tweede plek op de ranglijst en moet alleen, op doelsaldo, Boekel Sport VR1 nog voor zich dulden.

Dinsdagavond (15 november) speelt Vrouwen 1 nog de bekerwedstrijd in Bakel tegen Bavos Vrouwen 1, waarbij het doel is om de laatste 8 te bereiken.

Zondag 20 november zijn de zwartwitten weer in Gemert te bewonderen. Op sportpark Molenbroek trappen ze om 12.30 uur af tegen Sparta’18 VR1 uit Sevenum.

Foto-bijschrift: Tekenend beeld van de wedstrijd. Verdedigster Manon kan de bal niet kwijt.