Vrouwen 1 onderuit in eerste competitiewedstrijd

28 september 2021

Het had een mooi vervolg moeten worden voor het eerste vrouwenteam van vv Gemert. Na de goede resultaten in de bekercompetitie waren alle ogen gericht op de eerste wedstrijd van de competitie. Helaas werkte de damesploeg uit Schijndel niet mee en moesten onze zwartwitten een 1-7 nederlaag accepteren.

De tegenstander, Avanti’31 VR1, was naar Gemert gekomen met een duidelijk doel; de punten meenemen naar Schijndel. In het begin van de wedstrijd bleven de teams elkaar een beetje aftasten en de bal rondspelen, waardoor het aantal kansen voor beide goals tot een minimum beperkt bleef.

Het waren echter de blauwwitte dames die met een 0-1 voorsprong de kleedkamer in gingen. Een kleine achterstand, die toch wel weggewerkt zou moeten kunnen worden, was het idee.

Dat Vrouwen 1 dan wel uit een ander vaatje moest gaan tappen, was wel duidelijk, maar als snel bleek dat de dames uit Schijndel toch beter op elkaar ingespeeld waren en een maatje te groot bleken te zijn voor het nog in opbouw zijnde Gemertse team. Slordig balverlies, onduidelijk druk zetten en passes die niet aankwamen, waren redenen voor een resultaat waar niemand op hoopte.

Door een mooi doelpunt van Jonne werd de eer nog gered, maar de dames van vv Gemert konden niet voorkomen worden dat er uiteindelijk een – wel een beetje geflatteerde – uitslag van 1-7 op het scorebord kwam te staan. De teleurstelling bij de thuisploeg was duidelijk zichtbaar, maar uiteindelijk werd er toch erkend dat de dames uit Schijndel het spelletje slimmer hadden aangepakt.

Komende zondag krijgen onze dames een nieuwe kans om de eerste punten van deze competitie binnen te halen. Ze spelen dan om 10.30 uur in De Mortel tegen het eerste vrouwenteam van MVC. Voor supporters een mooie wedstrijd om mee te maken, dus kom allen naar De Mortel en moedig onze dames aan.

Bijschrift foto:
Het middenveld van Vrouwen1 had het zwaar tegen Avanti’31