Vrouwen 1 nog steeds ongeslagen in 2022 na 2-2

20 februari 2022

Wat zou het mooi geweest zijn, een herstart van de competitie na al die corona-perikelen met 3 overwinningen op rij. Helaas wilde Nulandia Vrouwen 1 niet meewerken. Wel werd door een terechte 2-2 uitslag de eerste nederlaag van 2022 voorkomen.

Nadat de stormen Dudley en Eunice afgelopen week al flink huis hielden in Nederland, moesten de vrouwen van vv Gemert zondag toch bij niet al te best weer aantreden op sportpark Molenbroek. De geelzwarte gasten uit Nuland stonden met één puntje meer net boven onze dames op de ranglijst in de vierde klasse, maar in de bekercompetitie ging de winst met 3-2 naar de zwartwitten.

Dat de teams aan elkaar gewaagd waren, bleek ook al snel, want aan beide kanten werden er direct al wat stevige duels uitgevochten. Deze duels vonden voornamelijk op het middenveld plaats, waardoor echte kansen voor de goals uitbleven. Pas na een kleine 10 minuten testte Annelies de keepster van Nulandia een keer met een flink afstandsschot. De kleine keepster moest wat grabbelen, maar ze hield haar doel wel schoon.

Na het half uur was het wel raak, maar dan voor de gasten. Waar eerst Gemert dichtbij een doelpunt was, kon Nulandia Vrouwen 1 na een snelle uitbraak met een diagonale schuiver de score openen. De Gemertse vrouwen lieten zich echter niet van hun stuk brengen – ze waren het namelijk gewend om terug te komen uit een achterstand – en bleven stug doorspelen.

Na veertig minuten op de klok onderschepte verdedigster Marieke de bal rond de middellijn en dribbelde rustig richting de goal van de tegenstandster, waarna ze vanaf een meter of 30 ineens verwoestend uithaalde. De keepster van Nulandia had hier geen antwoord op en zag de bal over haar heen zeilen en de thuisploeg dus langszij komen. Met deze 1-1 stand gingen beide damesteams kletsnat de kleedkamer in.

Het doel wat trainer Jelle Roosjen de dames meegaf was duidelijk: zorgvuldiger zijn in de combinaties en minder balverlies lijden. Dit werd aan het begin van de tweede helft ook prima uitgevoerd en resulteerde na een kwartier spelen ook in de voorsprong. Na een kluts in de zestien van de bezoekers, nam Annelies de bal ineens op haar slof en schoot bal onhoudbaar in de verre hoek.

Lang konden de Gemertse dames echter niet van de voorsprong genieten, want nog geen minuut later lag de bal er aan de andere kant al weer in. Uiteindelijk bleek deze 2-2 stand een eerlijke afspiegeling te zijn van de wedstrijd. Beide teams wilden wel, maar waren goed aan elkaar gewaagd en dus resulteerde deze wedstrijd in een puntendeling.

Komende zondag geen wedstrijd voor Vrouwen 1. Pas op zondag 6 maart treden onze zwartwitte vrouwen weer aan en wel op sportpark De Koppelsteeg in Berghem tegen de plaatselijke Vrouwen 1. Aanvang wedstrijd om 12.00 uur en supporters zijn natuurlijk van harte welkom.