Vrouwen 1 nog één zege verwijderd van titel

30 april 2023

Door de ontwikkelingen van de afgelopen weken – wedstrijden die uitgesteld werden, concurrenten die punten lieten liggen, of juist hun wedstrijden wel bleven winnen – was het voor het eerste vrouwenteam van Gemert zondag zaak om de thuiswedstrijd tegen sv Venray VR1 winnend af te sluiten. Dit lukte zonder al teveel moeite en de tot nu toe nog onbekende Limburgse tegenstander, de nummer acht van de ranglijst, werd met een duidelijke 5-1 overwinning terug naar Venray gestuurd.

Dat de dames van vv Gemert gespannen waren voor deze wedstrijd, bleek wel uit de start. Het was tenslotte de wedstrijd die, als ze winnend afgesloten zou worden, de voorbode zou zijn voor het aankomende kampioenschap.

Het tempo lag vrij laag, het was ook onverwacht wel erg warm weer, en er werd bij regelmaat onzorgvuldig, laks/slordig gevoetbald. Maar de tegenstanders lieten ook duidelijk merken dat ze geen haast hadden om er een wedstrijd van te maken. Het was dus een beetje tamme wedstrijd dus en dit resulteerde dan ook in een onverwachte tegentreffer, waar de Gemertse dames eigenlijk niet op hadden gerekend: 0-1.

Na de afgesproken drinkpauze leken de zwartwitten een beetje tot rust gekomen en kon coach Jelle Roosjen de dames weer de goede kant op sturen. De gelijkmaker liet dan ook niet lang op zich wachten. Na iets meer dan een half uur spelen, liet Fleur zien dat ze alert was en tikte ze een schot van Lynn, dat de keepster van Venray niet onder controle kreeg, simpel in het net.

De ban was gebroken en voordat het fluitsignaal van de rust had geklonken, had Lynn de bal al weer tweemaal in het Venrayse doel liggen. Vrouwen 1 kon dus met een 3-1 voorsprong de kleedkamer in.

Na de rust konden de reservespelers van Gemert ook hun opwachting maken en die voerden de opdrachten ook met verve uit. Dit leverde uiteindelijk, in de makkelijk uitgespeelde wedstrijd, nog twee doelpunten op. Spits Leonie en wederom Lynn zorgden voor de 4-1 en 5-1, waardoor de gewenste drie punten binnengehaald werden.

Er rest nog één overwinning voordat de titel binnen is; hopelijk komende zondag in Maasbree tegen MVC’19 VR1. Dit kan en mág niet meer misgaan. Kom om 11.00 uur kijken in Maasbree, om te zien hoe het vrouwenvaandelteam van vv Gemert kampioen gaat worden. Of daarna in de kantine van vv Gemert, waar het kampioensfeest dan los zal barsten.