Vrouwen 1 neemt revanche op FCV Venlo

12 maart 2023

Een beetje gespannen waren ze wel, de vrouwen van vv Gemert. Tenslotte was de opponent van zondag, FCV Venlo, totnutoe het enige team dat de Gemertse vrouwen punten had afgesnoept. In de uitwedstrijd in Venlo gingen de zwartwitten destijds met 3-1 onderuit. Maar op sportpark Molenbroek liet de vrouwen nog maar eens zien dat ze wel degelijk tot de kampioenskandidaten behoren en werden de Limburgse dames met een overtuigende 7-2 nederlaag naar huis gestuurd.

Toch waren het de gasten die na een kleine 10 minuten spelen brutaal op voorsprong kwamen in het aanvankelijk zenuwachtige duel. Een vrije trap op de hoek van de zestien belandde, ondanks de goed opgestelde muur, rechtstreeks in het doel van keepster Kaatje.

Beide teams zorgden voor een soort pingpong-tafereel op het groene kunstgras van sportpark Molenbroek, waarbij voor het echte voetbal weinig ruimte geboden werd. Het leek kortom een zeer rommelige wedstrijd te worden.

Toch kwam de thuisploeg na ruim een kwartier op gelijke hoogte. Een van de spaarzame combinaties in de eerste helft werd netjes afgemaakt door middenveldster Imke. Er leek een last van de schouders van de speelsters af te vallen, want daarna werd het spel alleen maar beter en werd de overwinning vrij snel veiliggesteld. Door doelpunten van wederom Imke en daarna Manon (mooie boogbal over de Venlose keepster) kon met een 3-1 voorsprong de kleedkamer opgezocht worden.

Na een snelle uitbreiding van de voorsprong (doelpunt van Annelies) aan het begin van de tweede helft, was de wedstrijd wel beslist en ging het tempo wat omlaag. Toch zijn er dan speelsters die nog iets meer willen doen en dat liet Lynn dan ook zien. Met een glaszuivere hattrick (3 doelpunten in 1 helft) liet ze zien dat ze niet voor niets in de voorhoede staat en bracht, mede door mooie combinaties met haar teamgenoten, de eindstand op 7-2 (tussendoor scoorde FCV Venlo ook nog eenmaal).

De Gemertse verdediging stond ook deze wedstrijd weer als een huis en gaf maar weinig kansen weg aan de Venlose gasten, waardoor ook het aantal tegendoelpunten beperkt bleef.

Door deze overwinning staan de Gemertse dames 5 punten los van de nummer twee, Boekel Sport VR1, en is er weer een mooie stap gezet richting een mooie eindklassering.

Komende zondag opnieuw een thuiswedstrijd voor de dames van vv Gemert. Aanvang 12.30 uur tegen EGS’20 VR1 uit Escharen. Tot dan!