Vrouwen 1 moet meerdere erkennen in O.S.S.’20 VR1

13 maart 2022

Terwijl in de bekercompetitie de tegenstander van zondag, sv O.S.S.’20 Vrouwen 1, nog met 9-3 aan de kant werd gezet, moest het team van coach Jelle Roosjen deze keer, in de reguliere competitie, het onderspit delven. De vrouwen uit Oss kwamen op bijna alle gebieden beter uit de verf en stuurden onze dames met een terechte 6-2 nederlaag terug naar Gemert. De ongeslagen status van 2022 is doorbroken.

Elke week wordt het gezegd in de kleedkamer; ga van meet af aan fel en gedreven de wedstrijd in! En (bijna) elke week krijgen de dames van ons zwartwitte vaandelteam eerst een tegendoelpunt alvorens er aan voetballen gedacht wordt. Afgelopen zondag werd dit helaas weer bewaarheid en deze keer liet de geelblauwe tegenstander er ook geen gras over groeien.

De wedstrijd was nog maar koud gestart, de meeste Gemertse supporters waren zelfs nog niet eens aanwezig, toen de eerste bal al in het net lag. Na 45 seconden haalde een Osse spits fel uit vanaf een meter of 20, waar keepster Kaatje geen antwoord op had, 1-0.

Lag het aan het vroege tijdstip waarop de gasten naar Oss moesten, aanvang wedstrijd om half 10, of was het de tegenstander die iets recht te zetten had? Dat laatste leek er in ieder geval meer op, want nog geen 5 minuten na de eerste treffer, verdubbelde de thuisploeg de stand al weer.

De duels die uitgevochten werd, vielen meestal uit in het voordeel van de Osse dames, puur omdat zij veel feller en brutaler waren. Toch kregen de gasten na een kwartier voetballen een aantal goede kansen om de stand wat rechter te trekken. Helaas stond het vizier van onze spitsen net niet scherp genoeg. Nadat O.S.S. Vrouwen 1 de stand weer verder had opgeschroefd, kwam na ruim een half uur spelen toch de eerste Gemertse treffer op het scorebord. Na een mooie actie en voorzet van Janne op links, kon Marieke in twee stappen de 3-1 laten noteren.

Ook na de theepauze, kon het zwartwitte team geen potten breken. Het was met name te danken aan de vele reddingen van de Gemertse keepster, die ijzersterk is in één-op-één duels, dat score niet hoger was uitgevallen. Gemert scoorde in de laatste minuut van de wedstrijd nog wel middels Janne, maar daarvoor had O.S.S. ’20 de stand al naar 6-1 gebracht. Al met al een terechte uitslag waar niets op af te dingen viel. Soms is een tegenstander ook gewoon beter.

Komende zondag weer een kans, als Vrouwen 1 hekkensluiter Juliana Mill VR1 op bezoek krijgt. Hopelijk kunnen ze dan met een positief resultaat de 6-2 nederlaag van zondag snel vergeten. Aanvang wedstrijd 12.30 uur.

Bijschrift foto:

De verdediging van Gemert had het zwaar afgelopen zondag