Vrouwen 1 moeizaam voorbij SJVV

11 december 2022

Het blijft spannend in de bovenste regionen in de vrouwencompetitie. Naast het vaandelteam van vv Gemert is ook naaste concurrent Boekel sport VR1 in de race voor de titel in de vierde klasse. Aangezien Boekel afgelopen weekend niet speelde, konden de Gemertse dames alleen aan kop komen. Daarvoor moest dan wel gewonnen worden van SJVV Vrouwen 1 uit Deurne, die op dat moment de vijfde plek bezetten. Dat lukte maar net. Met een minimale 0-1 overwinning werden de drie punten mee naar Gemert genomen.

Al vrij snel in de wedstrijd werd duidelijk dat het spel door de Gemertse dames gemaakt moest worden. Slechts sporadisch kwam de Deurnese thuisploeg gevaarlijk voor het doel van de Gemertse interim-keepster Marieke. Maar aan de andere kant van het veld bleken de Deurnese speelsters wel sterk genoeg om het de zwartwitten lastig te maken om te kunnen scoren. Hierdoor kregen beide keepsters niet erg veel te doen en dat was bij een temperatuur van net 1 graad boven nul niet erg aangenaam.

Het duurde tot de 81e minuut, toen de steeds groter wordende druk van de Gemertse vrouwen eindelijk werd beloond. Het doelpunt kwam op naam van de (bijna) altijd scorende spits, Ashly Henraath, die de bal van links diagonaal over de keepster van SJVV binnen schoot.

De overwinning van Gemert Vrouwen 1 kwam daarna niet in gevaar en het had zelfs eigenlijk 0-2 moeten worden, maar de Deurnese keepster stond, zoals wel vaker afgelopen zondag, in de weg. Hierdoor staan de zwartwitten alleen aan kop, maar moet Boekel Sport komende zondag nog hun laatste wedstrijd spelen. Hierdoor is het winterkampioenschap nog niet helemaal zeker.

De Gemertse dames gaan nu genieten van een welverdiende winterstop en we zien elkaar hopelijk weer voor de start van de tweede helft van de competitie, op zondag 15 januari, als Vrouwen 1 in en tegen Sambeek.

Fotobijschrift: de Gemertse verdediging had weinig te duchten van de tegenstander.