Vrouwen 1 kan niet stunten tegen koploper Avanti’31 VR1

22 mei 2022

Vol goede moed reisden de dames van vv Gemert zondag af naar Schijndel om daar aan te treden tegen de huidige nummer 1 in de vierde klasse. Met een selectie, uitgebreid Vera uit MO15-1 en nieuwkomer Nienke, was de bezetting in ieder geval geen probleem. Maar de tegenstander uit Schijndel bleek toch net een maatje te groot en bewees terecht bovenaan te staan. Met een uiteindelijke 4-0 nederlaag kon het team van Jelle Roosjen nog wel leven en bleef de ploeg ondanks dit verlies op de vierde plek staan.

Het was (gelukkig) al weer even geleden dat Vrouwen 1 een wedstrijd begon en er direct al eentje om de oren kreeg. Afgelopen zondag kreeg koploper Avanti’31 VR1 uit Schijndel het echter wel weer voor elkaar. Al na drie minuten moest keepster Kaatje de bal uit het net vissen. Bij een vrije trap van de Schijndelsen liet iedereen de bal lopen, maar de spits van Avanti dus niet.

Weer een snelle tegentreffer en daar bleef het helaas niet bij. Het klasseverschil tussen de twee teams werd in de eerste 25 minuten wel heel erg duidelijk gemaakt door de thuisploeg. Hoewel onze zwartwitten hun best deden, kwamen ze er voetballend niet aan te pas en stond er na een klein half uur spelen al een 4-0 tussenstand op het scorebord. Gemert kon na de 3-0 nog wel dichterbij komen, maar zelfs de verdiende penalty wilde niet in het net.

In de rust werd duidelijk gemaakt dat het winnen van de wedstrijd erg lastig zou worden, maar dat er altijd een mogelijkheid komt om te scoren. Op een of andere manier bleek dit toch wel te werken en de Gemertse dames deden hun best om het gewilde doelpunt te scoren. Jammer genoeg kregen ze dit niet voor elkaar, maar het was wel een verdienste van het team dat ook de vrouwen uit Schijndel geen doelpunt meer konden scoren. Ondanks deze nederlaag bleef het team van coach Jelle Roosjen op de vierde plek staan in de competitie.

Aanstaande dinsdag is er weer een uitduel voor de dames en wel tegen naaste concurrent Berghem Sport Vrouwen 1. Als deze wedstrijd gewonnen kan worden, is de vierde plek dit seizoen zo goed als zeker. Dus, supporters, schroom niet en reis mee af naar Berghem. Aanvang van de wedstrijd is om 20:00 uur op sportpark De Koppelsteeg.